Adocu: Twitter in ’t klein

logo evyIn mijn dagelijkse portie bloggesnuffel kwam ik deze post tegen. Blijkbaar heeft Twitter er een collaga bij gekregen: Adocu. Het principe is hetzelfde. What are you doing? Bij Twitter antwoord je met een zin, bij Adocu met een woordje. Typ je spaties dan geeft het systeem aan dat je niet kan up-daten.

To be honest snap ik er het nieuwe niet aan. Je kan toch evengoed slechts een woordje typen bij Twitter?
Maar benieuwd als ik ben heb ik mij toch een profieltje aangemaakt. Je kan je foto veranderen, een website ingeven, en iets over jezelf vermelden op je profielpagina. De tekstkleuren of de achtergrond zijn, in tegenstelling tot Twitter, niet aanpasbaar. Jammer, want ik verander nogal graag van stijl. Maar dat komt misschien nog?

Oh ja, Jonathan himself (ik denk dat hij de initiatiefnemer is, want hij was meteen bij het joinen my friend en ik moest hem mailen als mijn profielfoto er niet correct doorkwam) ontkracht zelf wel een beetje het principe van zijn project. Hij adocuut niet in woordjes, maar in zinnen zonder spaties. Adocu’s à la “Ineedsomesleep”. Dan gebruikt hij toch beter gewoon het originele Twitter, n’est-ce pas?

3 Reacties to “Adocu: Twitter in ’t klein”


  1. 1 smiley mei 31, 2008 om 8:20 pm

    Dat was mijn eerste reactie daarop ook. Dat mensen gewoon alles zonder spaties zouden beginnen intikken…

  2. 2 pieter juni 9, 2008 om 8:09 am

    het is n’est-ce pas:-)

  3. 3 Evita juni 9, 2008 om 1:43 pm

    si si, inderdaad… Khebt aangepast 😉


Plaats een reactie