Novastar part II

Op algemeen verzoek zal ik jullie even mijn bevindingen van Almost Bangor van Novastar meedelen.

Laat mij eerst duidelijk het volgende zeggen:  De CD is zijn 17,99 euro (bij Extrazone) echt wel waard.

Mars Needs Woman had ik al een paar keer op de radio gehoord, en plat gespeeld via MySpace. Dat kende ik dus al. Zelf vind ik Mars Needs Woman heel Novastar klinken. Ik las zowel een interview met Joost Zweegers in Humo als in P magazine. In beide interviews ging het over “een nieuwe klank”, “Joost Zweegers naakt” en “een vers inzicht”. Dat hoorde ik niet bij Mars Needs Woman.

Misschien in de rest van de CD dan? Nee, ook niet. Ik vind hem typisch Novastar. En neem dat vooral niet verkeerd op. Ik hou van typisch Novastar. Het kan allemaal goed zijn dat de galm uit de liedjes verdwenen is, en dat de piano naar de achtergrond is geduwd. Dat de akoestische gitaar is aangekomen. Dat kan… maar ik hoor dat niet. Ik let daar ook niet op, om eerlijk te zijn.
Wel: Weller Weakness deed me een beetje aan een Jamie Cullum-sound denken.

Feit is dat de CD nog vol mooie, rustige liedjes staat. En dat is positief. Alleen… de eerste dagen stak de cd in mijn auto. Wat ik daaruit besloten heb is dat het geen cd is om ’s morgens te beluisteren als je juist uit je bed komt, en wakker op je werk wil aankomen.

Dus… al hoor ik persoonlijk het vernieuwende niet, ik ben toch blij dat ik Almost Bangor heb gekocht.

Wist je trouwens dat Because – en niet Mars Needs Woman – als eerste single uitkwam in Nederland? I wonder why…

1 Response to “Novastar part II”


  1. 1 Stijndc oktober 15, 2008 om 9:17 pm

    Aha, bedankt voor het neerschrijven van uw bevindingen. Ik hou ook wel erg van de ‘typische novastar’ liedjes.. Ik denk dat ik dan toch ook maar eens achter het album ga.


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


