Stokje: littekens

Dit stokje heb ik ergens gepikt. Het gaat als volgt: som al je littekens op, met bijhorend verhaal.

Here I go:

  • Rechter enkel: ik zat bij de mama op zo’n fietsstoeltje (vooraan). Er waren geen steuntjes om mijn voetjes op te plaatsen. U raadt het al: mijn voeten hingen daar maar te bengelen tot de rechtervoet tussen het wiel raakte. Gevolg: 6 weken plaaster, en 18 jaar later nog steeds een litteken
  • Rechterknieholte: het was winer. Het vroor. De wei achter de wijk was overstroomd. Dankzij de koude temperaturen was de overstroomde weide een ijsveld geworden. Je gaat er schaatsen met je vrienden. Je moet allerlei toeren uithalen om over de prikkeldraad (normaal staan er koeien op de weide) te geraken. je valt. De prikkeldraad steekt in je been!
  • Putteke van mijn buik: ik ben daar twee keer geopereerd. De eerste keer was de operatie mislukt. Het putteke was oorspronkelijk een bolletje, vandaar…
  • Mijn kin: je ziet het amper, maar het is er wel. Tijdens de middagpauze met de fiets naar huis gereden om te gaan eten, samen met vrienden. Eén van de vrienden denkt stoer te doen door te remmen vlak voor mij. Ik bots daar natuurlijk op, en val op de grond. Helaas, helaas, staken mijn handvaten van mijn stuur in mijn mouwen, waardoor ik mijn handen niet op de grond kon zetten. Boink, op mijn kin dus.
  • Boven mijn rechter wenkbrauw: Tegen de hoek van een kastje gelopen. Nu is dat kastje waanzinnig laag, maar in den tijd bleek het dus op ooghoogte te zijn geweest.

Ziezo, nu is het aan jullie!

4 Responses to “Stokje: littekens”


  1. 1 Jan oktober 18, 2008 om 8:36 pm

    Die eerste klinkt ongeloofelijk pijnlijk! zie het al helemaal voor me, brr.

  2. 2 Swift oktober 20, 2008 om 7:37 am

    Hmmm… voor mijn leeftijd heb ik verrassend weinig littekens. Of ik ben ze vergeten 🙂
    Even kijken…

    – een klein streepje aan mijn rechter wijsvinger. Vroeger, bijna in de tijd dat de Romeinen nog in Tongeren zaten, zaten een lagere-school-klasgenootje en ikzelf constant elkaar te jennen. Als tegenreactie begon hij me vaak te krabben. Vandaar dus dat streepje.
    Nu, geen hard feelings tov hem hoor, ik heb twee jaar geleden gewoon enkele Albanese huurlingen langs gestuurd om de zaken gelijk te stellen.

    – ook een streepje mijn rechterduim. Bijna niet te zien. Vroeger, als klein manneke, al “crossend” met mijn fietske tegen een betonnen afrastering geknald. Resultaat: alle buren op straat om te zien welk varken er gekeeld werd en serieuze schaafwonden. Gelukkig dus enkel een heel klein streepje meer van te zien.

    – Brandmerk op buik. Vorig jaar nam ondergetekende eens het strijkijzer ter hand. Mannelijk personage + was strijken = troubles. Hemd was mooi gestreken, maar op mijn buik staat nu dus een mooie lijn van ca. 5 à 6 cm lang.

    – Rechterdij. Stoute, grote hond nam hap in mijn bovenbeen. Hond gaan lopen eer ik kon reageren ( wat voor hulpeloze reactie ik dan ook van plan was uit te voeren ), broek kapot en tetanusspuit kunnen laten zetten. Nadien de zekeringen in de zekeringkast doorgeloodst en stroomkabels aan de hondenmand bevestigd. Hond zag erna uit als wollig schaap.

    Zullen er nog wel zijn denk ik, maar kan momenteel niet op meer littekens komen. Wellicht nog ergens aan een knie iets, maar ga hier op’t werk mijn broek niet opstropen. Collega’s denken nu wellicht al dat er iets aan me scheelt en ben niet van plan die gedachte te gaan bevestigen.

  3. 3 Evita oktober 21, 2008 om 5:37 pm

    hehe lol 😀 Ik ben trouwens (duidelijk terecht) bang van honden 🙂


  1. 1 Scars. - Several Ways To Die Trying Trackback op oktober 19, 2008 om 8:24 pm

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


