Voordromen voor CJP

Je hebt vast al gehoord van CJP? Deze week kreeg ik er een boekje van in mijn brievenbus. Toen ik het vluchtig even doornam tijdens het eten viel mijn oog op een wedstrijd. Een wedstrijd die ik eigenlijk al langer kende. Een wedstrijd aan welke ik al vaker had willen meedoen.

Om de één of andere reden is dat er nooit van gekomen. Jongeren tussen 16 en 26 kunnen een kortverhaal schrijven en dat inzenden naar CJP. Interesting toch? Nu werk ik, en hoef ik dus ’s avonds geen opdrachten meer te maken… Ik zou dit jaar dus écht kunnen meedoen. Ik had zelfs al een thema afgesproken met een vriendin. We zouden allebei schrijven over “voordromen”.

Voor de onwetende: het is iets heel puberaals. Net voor je gaat slapen bedenk je een verhaal met jezelf in de hoofdrol en nog een andere mannelijke, hete beroemdheid. Je speelt natuurlijk niet jezelf. Eerder een populaire presentatrice, of een rijke advocate, of een succesvolle wetenschapster,… die dan toevallig de beroemdheid tegenkomt in de lift van pakweg het atomium.
Anyway, de voordroom wordt tot in de kleinste details verzonnen. Je mag niets aan het toeval overlaten.

Alles ging goed tot ik gisteren ging kijken voor wat meer informatie op de website. Er staat helemaal niet tot wanneer je je inzending kan insturen. Er staat wel “Check hier vanaf 27 oktober of jouw verhaal bij de 20 beste verhalen hoort!” 27 oktober? Dat is maandag! Ik gok dus dat ik lichtelijk te laat ben.

Jammer. Weer een jaar wachten dan maar…

0 Responses to “Voordromen voor CJP”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


