Klikdoof naar Donna luisteren

Al enkele weken loopt op Radio Donna de top 5000. Ik moet zeggen dat dat goed meevalt. De radiozender doet elk jaar in december een top. Meestal een top die het aantal liedjes heeft van het jaar waarin we ons begeven.
Ik vind Donna een fijn radiostation. David Van Ootegem krijgt (kreeg) mij elke ochtend moeiteloos aan den draai, en Dave Peeters zorgt (zorgde) voor een aangename rit naar huis ’s avonds. Maar die eindejaarstop vond ik nooit echt fijn. Hij zit boordevol liedjes die ik niet ken, waar ik nog nooit van gehoord heb, en die ik dus niet kan meezingen. Vaak zijn er dat zo meerdere na elkaar, waardoor ik al snel afhaak. Als er dan eens een goed nummer is, hoor je het natuurlijk maar één keer. Not my cup of tea dus.

Dit jaar zou het eigenlijk de top 2008 moeten zijn. Ware het niet dat Donna helemaal wordt hervormd begin januari, om niet te zeggen “wordt opgedoekt”. En dus doet Donna iets speciaals: de top 5000. Which I like I must say. Ik weet niet waarom maar nu lukt het mij wel om niet van radiokanaal te veranderen. Misschien is het omdat ik alweer een jaartje ouder ben ondertussen en mij meer opensta voor nieuwe/oude muziek? Wie zal het zeggen.

De wedstrijd die verwerkt zit in de top 5000 is er eentje met kliks. Kliks, ja. Als je een klik hoort in een liedje moet je smssen naar Donna en maak je misschien wel kans op een fototoestel met 10 megapixels. Het is niet dat ik dat fototoestel zo graag wil winnen – ik heb een leuk toestel – maar ik heb nog nooit, echt nog nooit, die klik gehoord! En ik heb al vele luisteraars zo’n toestel horen winnen, which means dat er al vele kliks aan mij voorbij gegaan zijn. Eén keer dacht ik zo’n klik gehoord te hebben, was het niet waar. Ach ja, ik zal wel klikdoof zijn. Niet het einde van de wereld.

1 Response to “Klikdoof naar Donna luisteren”


  1. 1 Stijndc december 5, 2008 om 1:50 pm

    liever klikdoof dan potdoof.. toch? 🙂


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


