Drop it like it’s hot

Dit weekend ging ik op…. dropping! Yes,  yes, Evita zoekt het avontuur op. En avontuur was het, hoor.  Een beetje een te lang avontuur, een te lang avontuur dat ik de eerst komende vijf jaar aan mij voorbij ga laten gaan… minstens!

Ik was ooit al eens op dropping geweest. Lang geleden. In mijn herinnering was dat geweldig leuk.
Deze dropping was een initiatief van de Mechelse politie. Ik was helemaal niet van plan mee te gaan, maar omdat ik zo lief en medelevend ben (ahum, écht!  😉 ) ben ik toch maar meegegaan. Er was mij ook beloofd dat er jenever zou zijn onderweg…

Gewapend met een zaklamp en ongelooflijk unfashionable wandelschoenen gingen we om half 8 naar de plaats van vertrek. We kregen een broodzak over ons hoofd en werden ergens gedropt. De “ergens” werd al snel ontrafeld door mezelf. Mij krijg je niet zomaar gedumpt hoor 😉 Het eerste het beste huis had het adres op de brievenbus prijken, tja.

Als snel stonden we voor dillemma 1: “Als je de mis-en-plis bent tegengekomen, sla dan links af.” Cryptische omschrijving voor “Kapsalon Gaby” Probleem was dat er vlak, maar dan ook vlak voor, een straat linksaf was… verder zagen we geen afslagen meer. Dus besloten we die straat maar in te slaan… Wrong, we were so wrong!

Dat was de eerste fout. En jawel, zo volgden er nog wel een stuk of 10, 20.
Soit, na door velden, glibberige slijkwegen, weien vol koeien, en over onveilige bruggetjes te zijn gestapt, en/of geslenterd kwamen we aan op de eindplaats. Daar kregen we te horen dat er al twee groepen hadden opgegeven, en er een groep voor ons op eigen kracht was binnen gekomen.
We mogen dus de zilveren medialle bij ons palmares rekenen. I am so proud.

Nu, achteraf bezien, viel het allemaal wel mee. Op de moment zelf was ik moe en wou ik duizend keer liever in mijn lekker warm bedje liggen.

0 Responses to “Drop it like it’s hot”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


