Currrrrling

Exact één week geleden ben ik gaan curlingen. Exact één week geleden viel ik op mijn gat. Ik had kunnen wenen… maar ik heb het niet gedaan. Ik wens namelijk niet af te gaan. Tandjes bijten dus. Ik moet zeggen het was een serieuze patat… mijn staartbeentje doet nog superveel pijn (misschien toch eens naar de dokter gaan).

Maar de curling dus. Een superleuke sport! En leuk om als teambuilding te doen. Wat het is? Je kan het best omschrijven als petanque op ijs.
Het ziet er makkelijk uit, maar het vraagt toch wat oefening voor je het onder de knie krijgt.

Het coole is dat er niet echt clubs zijn in België waar je deze sport kan beoefenen, buiten die van Leest dan. Cool, omdat…. je dan, als je een ploeg opstart, onmiddellijk bij de Belgische top behoort! En nog beter: ik ben een vrouw… een vrouwenploeg is er al helemaal niet.

Ik was direct verkocht! Tot ik hoorde wat dat “spelleke” zoal kost. Curling wordt natuurlijk niet gesponsord. Inschrijvingsgeld voor een tornooi (bijvoorbeeld in Luxemburg) kost 240 euro. Daar komen dan nog de kosten van hotel + vervoer bij.

Leuk, maar veel te duur… en ik moet van mijn staartbeente ook zeggen: “gevaarlijk!”

1 Response to “Currrrrling”


  1. 1 ntone april 9, 2009 om 9:14 am

    Haha, k heb mijn staartbeentje ook pijn gedaan, niet met curling, maar met proactief in mijn bed te ploffen (en te missen)…

    Ondertussen 2 weken verder, en het doet nog pijn 😦 zelfs hoesten of niezen is een pijnlijke zaak!


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


