Geachte overheid,

Ik zaag niet vaak op België. Bijna nooit eigenlijk. Oké, ik zou honderdduizend keer liever in Italië wonen, maar dat heeft echt niets te maken met de overheid of de manier waarop België bestuurd/gestuurd wordt. Dat heeft te maken met een passie die meer een obsessie is geworden. Maar dat ter zijde.

Ik betaal net zoals iedere Belg belastingsgeld. Dat geld moet dienen voor vanalles en nog wat. Ik snap dat.
Maar zo nu en dan heb ik nood aan iets. Iets dat er met ons belastingsgeld moet komen. Namelijk: verkeersborden.

Donderdag moest ik naar Brussel met de auto. En u kan zich vast inbeelden dat een mens een beetje stressy is om in Brussel-City rond te rijden… in de spits. Als je dan ook nog geen GPS bij hebt, ben je aangewezen op verkeersborden.

Mijn God!
In Puurs, het kleine boerengat waar ik woon, staan op regelmatige basis pijlen richting station. Heb ik die pijlen in Brussel gezien? Nee, hoor. Of pijlen naar de Wetstraat (toch een belangrijke straat met heel wat Europese instellingen en onze regering)? Ook al niet…

Ik kom normaal niet in Brussel en kon mij niet oriënteren. Een paar wegwijzers meer had tof geweest. Nu heb ik daar twee uur rondgereden op zoek naar een pijl die me terug naar bekend gebied kon brengen.

Oh ja, en ik ben door een rood licht gereden. Sorry daarvoor. Ik had het echt niet gezien, een collega wees me erop nadat ik er al door was gereden. Een foutje kan al eens gebeuren in dat drukke verkeer, terwijl je ook nog druk de ( voor-mij-niet-van-belang-zijnde) wegwijzers in het oog moet houden. Het was volledig onbewust.

Eén ding is zeker: nooit meer! Toch niet zonder GPS.

0 Responses to “Geachte overheid,”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


