Een vuil kind zonder vingerafdrukken

Er doet een nieuw systeem zijn intrede in de gym waar ik fitness. Het vingerafdruksysteem.

“Zit jij al in het nieuwe systeem?” “Nieuwe systeem?” “Zit je vingerafdruk al in de computer.” “Euh, nee, ik denk het niet.” “Ha, dan zullen we dat anders nu even doen.” “Oké…”

En dus zette ik mijn vinger op het scannertje, liet een webcamfoto van me maken (met ietwat tegenzin: het was zondagmorgen en mijn froefroe zat met een schraal speldje opgestoken). En dan gingen we testen…

Geraakte ik binnen of niet?

Natuurlijk niet! Zo’n dingen werken niet bij mij blijkbaar. We probeerden het ettelijke keren. “Ja, je vingers zullen vettig zijn” was het besluit. “Misschien moeten we het nadat je gefitnesst hebt nog eens proberen, als je gedoucht hebt”.

“Hmmmm… Had hij mij nu juist op een verborgen manier een vuil kind genoemd???”

Trouwens, na het douchen lukte het nog niet. Toch niet onmiddellijk. Na enkele keren proberen wel. En dan was er ook nog de mededeling dat als het volgende keer niet lukt ik ofwel mijn handen moet gaan wassen, ofwel mijn handen moet opwarmen want het kan ook van de kou zijn.

Jaaaaa, seg. Wat is er mis met de goede, oude, vertrouwde lidkaart?

3 Responses to “Een vuil kind zonder vingerafdrukken”


  1. 1 Deef oktober 11, 2009 om 6:37 pm

    Hmmmmm,

    Got the same problem…
    Je zou bijna denken dat ze iets weten , wat jezelf nog niet weet. En telkens als het mislukt… Heb ik iets misdaan? Wat weten ze van mij? Wie weet na hoeveel mislukte pogingen staat ineens de politie achter je 😐
    Telkens met trillende vinger op die scanner… Hopend op dat verlossende geluid … “Blingggg, en een groene kleur op het scherm” … YESSS ben er nog maar eens doorgeraakt. En je hartslag gaat weer omlaag en kan je TEN VOLLE jezelf nog eens goed laten afzien.

    Enfin goodluck next time!
    En mocht te polies kommen , normaal gedragen 🙂 en onopgemerkt over het hekje springen 😉

    D.

  2. 2 Caramieke oktober 16, 2009 om 9:40 pm

    Beste Evita,

    In België is jouw fitnesscentrum volgens mij één van de trendsetters. In Amerika daarentegen is dit systeem al heel goed ingeburgerd. Ben je van plan om eens een reisje te maken naar the united states? Neem alvast een instant handwasmiddeltje mee (denk er wel eens over na wat, vloeibare texturen mogen niet mee op het vliegtuig) Je mag je vingers meteen hun werk laten doen aan de luchthaven. Je wordt dan in een bestandje gezet. Ga je later die dag naar pakweg een pretpark? Even scannen aan de inkom. Zo weten ze wie er allemaal in het pretpark aanwezig was, moest de boel daar ontploffen. 🙂 Ik hoop dus dat jouw fitnesscentrum geen voorbode is van een uitgebreid ‘I know what you did last summer’-systeem, want dat gaat heel wat discussies veroorzaken in ons klein landje. Natuurlijk zal dit ook veel scanproblemen veroorzaken voor jou. Dus good luck in ieder geval.

    Groetjes

    Caramieke

  3. 3 Marianne oktober 22, 2009 om 2:22 pm

    Ik vind het nu al een onoverkomelijke schending van de privacy. Alsof die mensen zaken hebben met hoe mijn vingerafdruk eruit ziet.. :S

    Indien het om die fitness first in Mechelen gaat, dat doet er mij aan denken dat mensen mij aub niet meer als referentie moeten opgeven als ze zich daar gaan inschrijven, nu heb ik zéker geen interesse meer.


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


