Hij speel(t)(de) accordeon

Luc Steeno is u wel bekend?
Wel, vandaag kwamen we zo via omweggetjes (hoe beland  je anders bij zo’n dingen?) bij zijn ene hit over die accordeon.

Nu vroeg ik mij af: is het “hij speelde accordeon” of “hij speelt de accordeon”?

Je zou kunnen denken dat het “hij speelt de accordeon” is, omdat hij op de moment dat hij het zingt accordeon aan het spelen is. Dat zou logisch zijn.
Ware het niet dat de zin die volgt “heel alleen voor ons twee” is. En die Luc Steeno hit wordt door duizenden – wat zeg ik? Miljoenen – mensen aanhoort. Dus misschien is het toch “hij speelde accordeon” en speelde hij in het verleden accordeon voor hun twee…

Interessant om over na te denken op een woensdagavond, nee?

3 Responses to “Hij speel(t)(de) accordeon”


  1. 1 Maarten november 4, 2009 om 4:36 pm

    speelde… aangezien de rest van het liedje ook in de verleden tijd was (if I recall correctly)

  2. 2 Joke november 4, 2009 om 5:49 pm

    Weet niet wat meer verontrustend is; gij dat hier over blogt of ik dat er nu echt over aan het nadenken is hoe dat dat liedje nu weer ging… :p

  3. 3 Deef november 4, 2009 om 6:22 pm

    Wel wel , ’t is een zwaar en diep onderwerp 🙂

    maar volgens de Luc zijne site :
    http://users.telenet.be/luc_steeno/

    is het “Hij speelDE accord” en jawel er staan NOG meer toppers op zoals “bel me , schrijf me” ,”mooi zijn alle vrouwen” en nog zoooooo veel meer …
    (euheummm)

    Enjoy !!! hèhè


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


