Barcelona

Ik ben nog nooit in Spanje geweest… maar daar komt verandering in over exact 15 dagen!  Ik ga namelijk naar Barcelona 😀 Vier dagen in Gaudi-town… Ik ben benieuwd.

Om eerlijk te zijn weet ik bitter weinig over de stad. Ik weet natuurlijk wel dat de Sagrada Familia of Park Güell er te vinden zijn, en de fanshop van FC Barcelona staat ook alvast op het menu. Maar voor de rest zal het nog wat aftasten worden.
Het is best spannend. In Milaan of Parijs praat ik de taal en kan ik me dus wel behelpen. Maar Spaans ligt me iets moeilijker… Hoor mij bezig! Net of ik op survival ga in één of ander gebied waar geen verbinding is met de buitenwereld. Nu ja, ik ben ervan overtuigd dat het sowieso wel weer een avontuurtje zal worden 🙂

Ik heb me al laten vertellen dat vier dagen eigenlijk te weinig is om een stad als Barcelona te bezoeken. Dat wordt dus “time-manageën” en plannen op voorhand. Bij deze: alle tips zijn welkom.

Trouwens… Normaal gingen we naar Parijs maar euhm…een heenrit met de Thalys blijkt bijna evenveel te kosten als een Ryanair-retourtje Barcelona + 3 nachten hostel. M.a.w. die van de Thalys zijn afzetters, just so you know 🙂

2 Responses to “Barcelona”


  1. 1 Tineke november 12, 2009 om 1:32 pm

    Vooral oppassen dat je spullen niet gepikt worden. Ik ben daar in juli mijn handtas kwijt gespeeld. Ze hebben toen een smurrie (koek met water) op ons gegooid en dan komen ze zogezegd vriendelijk even alles afkuisen en voor je het weet zijn ze met je handtas weg. Gelukkig zat er enkel een zonnebril in die wel wat van waarde was, maar ik ben hem toch maar lekker kwijt…

    Wij zijn vijf dagen naar Barcelona geweest en natuurlijk kan je in elke stad veel zaken bezichtigen, maar wij hebben wel de voornaamste dingen gedaan denk ik.

    Alvast veel plezier daar!

  2. 2 Emmy november 12, 2009 om 3:24 pm

    Hi Evy,

    Ik woon op het moment in Barcelona, in verband met een stage. Maar het klopt dat je in 4 dagen wel de meeste touristische plekken kunt zien, maar juist de plekken die niet zo bekend zijn, zijn de moeite waard! Ik ben al een paar keer eerder in BCN geweest, maar zie nu pas de ECHT mooie dingen van de stad.

    Wat ook zeker een tip is, is de mooie openbare tuinen in Montjuic en het mooie parc de la Cuitadella. Oh en op placa Reial (aan de ramblas) heb je heeeerlijke restaurants. Of links in de hoek, daar kun je een 3-gangen menu krijgen voor 10 euro en er staat dus ook altijd een LANGE rij 😉 of rechts in de hoek. Daar heb je een restaurant, waar je kunt kiezen tussen de Italiaanse keuken of het steakhouse, en dat restaurant kan ik je zeker aanraden! beide keukens zijn HEERLIJK 😀

    naja, veel plezier in ieder geval en geniet er van! het is voorbij voor je het weet 😉


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


