Dossier K

Ten eerste: dit kon niet anders dan een goede film zijn. Hoe lang is hij nu al in de zalen? Een tweetal weken? Als het niet langer is? Gisteren, op een maandagavond nota bene, wilden we hier naar gaan kijken. We waren wat laat omdat het file was (–> jumping in de Nekkerhallen). Toch kwamen we maar 5 minuten te laat aan in de cinema. De ingang staat – ondanks dat we te laat waren – vol mensen met op  het scherm naast Dossier K nog 2 plaatsen. “Fuck, we zijn met drie!”, gevolgd door een “Never mind, nu is het volzet”. Jawel, de zaal zat “stampesvol!”  We wilden echt wel die film zien, dus zijn we om 22uur teruggekeerd… wel op tijd!

En dus genoten we van Dossier K. Ondanks dat het al jaren geleden is dat ik de zaak Alzeihmer zag, en er mij eigenlijk niet heel veel meer van herinner, vond ik het een goede film (massa’s beter dan Helaasheid Der Dingen, die ik ook onlangs zag). Hij ging goed vooruit, zat vol actie (gelukkig maar voor een misdaadthriller), was hier en daar een tikkeltje voorspelbaar maar dat stoorde me niet. Mijn punten? 7,75/10.

Koen De Bouw: nog steeds “woow, die kan mij wel krijgen voor een nachtje.”
Werner De Smet: grappige rol.
Meneer die Nazim speelde: kan mij krijgen voor meer dan één nacht.

0 Responses to “Dossier K”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


