Ieuw! (Vochtige streken)

Ik heb een vies boek gelezen. Heel vies. Charlotte Roche schreef het. Vochtige streken is de titel.
Kennen jullie het? Ik kende het niet, maar blijkbaar is het wel al besproken geweest in verschillende media. Humo bijvoorbeeld. Anyway, ik had nog een bon van de Standaard boekhandel, dit boek lag mooi uitgestald op een tafeltje, en de titel sprak me wel aan.

Vrij spontaan gekocht of niet, vies boek of niet,… ik heb het in minder dan 24 uur uitgelezen. Een hele prestatie voor mij, geloof me. Ik snap waarom het boek zo veel in de media is verschenen, en waarom het een bestseller is (al zeker in Duitsland, hier: je ne sais pas). Vochtige streken choqueert. Zoveel is zeker.

Ik stel voor dat jullie het zelf maar eens lezen. Het maakt gevoelens bij je los: pijn, verbazing, schaamte, ongeloof…

Waar het dan wel niet over gaat? Hygiëne. Of het gebrek daaraan. Een 18-jarig (vulgair) meisje met aambeien. Ze ligt er mee in het ziekenhuis en doet er de meest vieze dingen. Denkt ook terug aan zaken die ze al eerder deed. Wat zoal? Wel, ik wil niet te veel verklappen maar tampons gebruiken die een vriendin al gebruikt heeft of  je eigen kont openschrapen aan een bedpedaal zijn nog maar het topje van de ijsberg waar je je mag aan verwachten.

Hoe goor het ook wordt, je blijft verder lezen. En hoe goor het ook is, het blijft een aanrader! Kopen dus die handel.

(Of Jojo: verplicht te lenen van mij 😉 You’ll like it)

2 Responses to “Ieuw! (Vochtige streken)”


  1. 1 Linn februari 1, 2010 om 2:09 pm

    Piep!

    Ik ben het nu aan het lezen. Ik heb ooit eens een aflevering van de Laatste Show gezien waarin ze de schrijfster interviewden. Toen ik jouw blogpost een tijdje geleden zag, moest ik daar terug aan denken en besloot ik het boek ook eens te lezen. Vorige week zag ik het toevallig liggen in de bib van Gent en gisterenavond ben ik aan het lezen geslagen. 😉

  2. 2 Evita februari 1, 2010 om 8:31 pm

    Haha 😀 Super! Laat me weten wat je er van vond hé


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


