Een blogje over mezelf, voor mezelf… over mijn Italiaans avontuur

(Veel te) Lang (dan me lief is) geleden ging ik op stage naar Bettolle (Siena, Italië). Zoiets is een ervaring voor het leven, dat vergeet je niet zomaar. Nu dacht ik er mij nog vrij veel over te herinneren. Nog vrijwel alles… dacht ik.
Vandaag kwam ik toevallig op de blog die Cristina, één van de meisjes waarmee ik op stage zat, bijhield ten tijde van ons Italiaans avontuur. Uiteraard begon ik – chronologisch – te lezen. De heimwee naar mijn favoriete land bleef niet uit (God, ik wil terug! Ik wil nog een keer!).

Maar naargelang ik begon te lezen, kwam ik zelf ook een paar keer voor in de verhalen. Logisch uiteraard.
Alleen…  ik herinner me soms niet meer over wat het nu juist ging. De insiders zijn vergeten. Andere dingen doen wél een belletje rinkelen, maar zaten toch al ver in het achterhoofd.
Voor de geïnteresseerden, en vooral ook voor mezelf, presenteer ik u de stukjes die over mezelf gaan op Cristina’s blog:

De belangrijkste foto’s moeten nog komen :D, enkelen onder jullie snappen wel over welke foto’s ik het heb… maar geloof mij, het is zeker het wachten waard 😛 (moest ik van Evy zeggen :))

Voor de rest is het hier nog steeds zalig, nog altijd mooi weer, woensdag wat regen gehad. Met de gezondheid is alles goed, alleen Evy is een beetje ziek geweest.

Toen we wilden vertrekken heb ik zo één van die Italianen vriendelijk maar kordaat gevraagd of hij nu is eindelijk wou weggaan want hij hing mijn strot uit. We hebben Evy nog net op tijd kunnen wegtrekken van een Italiaan… En we hebben hard moeten trekken want hij wou dus ni loslaten é.

Duuuuus, ga ik maar naar de voetbal zien met Ann en Evy, beiden grote fans van voetbal (hiphoi :)) Vooral ons Evy is zot van A.C. Milan (en van Denen ) en die spelen toevallig zaterdag tegen Siena.

Uiteindelijk was hij nog even langsgekomen, en daarna zijn Evy, mijn papa en ik gaan uiteten. Ann was er niet bij omdat zij met haar bezoek was gaan eten.

En dan maandag, ja maandag weer niks gedaan é. Want Giovanni had gezegd dat hij zaterdag al Ann en Evy kwam halen en dat we dan maandag nog een opdracht gingen hebben, maar dien hebben we dus toen ni gehoord of gezien.

Als er dus mannen zijn die dit lezen en ooit van plan zijn mij, Evy of Ann ten huwelijk willen vragen: Trevifontein :). En de plaats voor de huwelijksfoto’s is ook al bekend :P. Maar we lopen ni te had van stapel ze 😉

Evy heeft deze week zelfs in haar bikini aan het zwembad gelegen! ze had er wel nog een t-shirt en een dikke trui over aan, maar het is het gedacht dat telt é.

Evy en Ann zijn gisteren al naar Pisa geweest, maar door ziekte ben ik niet mee kunnen gaan. Maar we gaan zeker nog naar Rome.

Evy had haar bril kapot gemaakt dus moesten we naar een opticien en moest ze lenzen dragen, wat ze dus nog nooit niet had gedaan. Het heeft maar liefst 50 minuten en 6 lenzen gekost voor ze terug kon zien :). De volgende dag had ze haar bril al terug hoor.

Donderdag waren Wendy en Sofie aangekomen, twee Belgische studenten die vorige jaar ongeveer dezelfde stage deden, en zaterdag is er zowel familie van Evy gekomen als vrienden van Ann.

Dus gingen Wendy, Sofie, Evy en ik naar Siena om eens te zien wat daar geopend was.

p.p.s. Dank u papa van Evy, voor de magazines en de Ice Tea 🙂

Voor wie wil lezen wat mijn kijk destijds was op het hele Italiaanse gebeuren: Evita went Siena.

0 Responses to “Een blogje over mezelf, voor mezelf… over mijn Italiaans avontuur”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


