*N*E*S*T*A* scoort een goal, olé olé!!!

Hij moet het geweten hebben! Voor die ene keer dat ik nog eens naar een Milan-wedstrijd kijk, scoort hij!
Toeval? Ik dacht het niet. Dit moet het lot zijn!

Mijn favoriete voetballer, een verdediger nota bene, scoort de 0-1 tegen Juventus… Een topploeg. Het was uit corner en you know: right place, right time. Maar dan nog. Ik was was in de zevende hemel toen Alessandro Nesta die 0-1 in de netten joeg. Beter nog: ik sprong op tafel.

Op zulke momenten krijg ik tranen in mijn ogen. Het mag dan nog een gewone speeldag zijn, ik raak daarvan geëmotioneerd.
Het is er ondertussen wat uit, maar jarenlang volgde ik alles wat Nesta en Milan deden. Ik heb verzamelmappen van Milan, ik schreef elk klein tekstje waar nog maar iets van Milan in voorkwam over van teletekst, ik knipte kranten aanflarden en plakte alles in de map, ik schreef zelf mijn commentaar bij foto’s, ik hing mijn kamer vol posters, sjaals, vlaggen, (gehandtekende) foto’s, ik maakte mijn eigen Milan-screensavers,…

Eigenlijk mis ik die tijd wel. Die tijd zal nooit meer terugkomen. Ik heb nu een veel drukker leven en zie mezelf niet meer elke avond teletekst uitkammen. Maar één ding is zeker: San Siro mag mij nog wel een paar keer verwachten.

En dan nu tijd voor belangrijke zaken. Aanschouw Nesta’s goal:

1 Response to “*N*E*S*T*A* scoort een goal, olé olé!!!”



  1. 1 Evita in Google Alerts. « Evita blogt… Trackback op januari 22, 2010 om 11:34 am

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


