S.O.S. Soep

Op mijn werk hebben we een ‘soepclub’. Iedere maandag serveren we om de beurt onze zelfgemaakte soep. De rest geeft punten op die soep. Als iedereen geweest is kijken we wie de winnaar is.
Het gaat er echt serieus aan toe, hoor. We hebben een groot scorebord, er wordt op de serveertijd gelet, of er genoeg brood is, op accessoires als tafellakens, servetten,… Big business.

Anyway, volgende week ben ik aan de beurt. Die afwerking is in de ‘sjakos’, geen probleem. Maar euhm, nu moet ik eerlijk toegeven: ik heb nog nooit verse soep gemaakt. En de concurrentie is groot. Hulp!
Tuurlijk heb ik al gegooglet. Er staat bijvoorbeeld 1 liter kippenbouillon in die recepten. De vraag is: is dat gewoon water met kippenbouillonblokjes in? Of hoe gaat dat?

Ik heb ook nog geen enkel idee welke soep ik ga maken. Ze mag niet te moeilijk zijn, maar ook  niet te simpel.  Iedereen moet ze lusten. Ze moet ook een tikkeltje origineel zijn. Oh, en geen vis! Ik ben anti-vis… Iemand een heerlijke soeptip voor mij?

Snickertaart geen probleem, maar die soep? Dat wordt nog een experimentje.
Nu weten jullie ineens ook wat ik dit weekend ga doen 😉

3 Responses to “S.O.S. Soep”


  1. 1 zotzijndoegenezeer januari 11, 2010 om 10:29 pm

    Succes zouk zegge. Van mij moete opt gebied van koke geen raad verwachte :-d. Ik zou iedereen vergiftige :-p Kunne ze u tenminste geen slechte punte geve hà :-d

  2. 2 Melissa januari 12, 2010 om 11:52 am

    tis op mnm xsoepweek. rond de middag wordt recept van een soep gegeven.check de site ff.
    over de bouillon… ge kunt da met een blokje doen. anders moet ge kip koken in water en voila den bouillon is er. 🙂

  3. 3 Evita januari 12, 2010 om 12:50 pm

    Ha tnx! Ik zal is checken. En kippenbouillon it is 😉


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


