Bye bye droom der dromen!

Mijn droom is vandaag een beetje gezonken. Gezonken, ja (mind de beeldspraak)!

Ik vind jachten leuk. Ik had er graag eentje gehad… ooit. Sinds ik ooit een dag op een jacht heb doorgebracht in het midden van de Middellandse Zee, met de wind in mijn haren, het zonnetje op mijn huid, helemaal afgelegen, niets dan zee om me heen, was ik verkocht! Ik bedoel: beeld het je in! Je eigen private, drijvende plaatsje waar je naar believe in je nakie in de brandende zon kan liggen, spelen, … whatever. Doen wat je maar wil!

Vandaag ben ik echter met mijn beide voeten terug op de grond gezet. Deze morgen passeerden we een makelaar die enkele ‘koopjes’ in zijn etalage had uitgestald. En inderdaad, er stond ook een jacht te koop. Het prijskaartje?  Niet verschieten: bijna 5 miljoen euro! 5 miljoen euro! Nog eens? 5 miljoen euro!!!

My god, ik ga er nooit een kunnen kopen. Zelfs al win ik de lotto, dan nog zal het moeilijk worden. Ik wéét wel dat dat jacht sowieso al moeilijk was. Maar in mijn hoofd zat eerder een prijskaartje van max. 1 miljoen euro…
Ach ja, ik zal een jaar of twintig als kluizenaar moeten leven en sparen, sparen en nog een sparen. Of gewoon mijn geld uitgeven aan andere, meer nutteloze, dingen…

Overigens: er stond ook een kasteel in Toscane in de etalage. Nu hoef ik niet perse een kasteel te hebben, een klein huisachtig iets in die streek is ook oké. I’m easy. Een prijs stond hier niet bij. I wonder, I wonder of het goedkoper zou zijn als dat jacht…

2 Responses to “Bye bye droom der dromen!”


  1. 1 Coen maart 17, 2010 om 10:58 am

    opblaasboot.
    tent in toscane.
    roeiboot
    rijk trouwen…

    opties genoeg 🙂

  2. 2 Evita maart 17, 2010 om 3:53 pm

    Uhu. Gij moogt roeien, Koen :p


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


