Rihanna’s startshot – het verslag

Afspraak om half 6 – 6 uur aan het Sportpaleis in Antwerpen. Rihanna’s concert start om half 9, maar we moeten eerst nog eten én we hebben tickets voor het middenplein. Vroege vogels hebben de betere staanplaatsen, toch?

Met maar vier uur slaap in mijn lijf en zeer pijnlijke voetjes – beiden van de nacht ervoor – had ik er niet geweldig veel zin in. Hopend om een stipt begin begon om iets na half negen… het voorprogramma. Eén of andere DJ – Daddy K of iets dergelijks? Niet slecht, lang niet slecht. Maar waar blijft die f’ing Rihanna?

En dan om een uur of half 10: WOW!
Een entree met een lang zwart kleed en de klanken van Russian Roulette. Wat een stem. Krachtig, zuiver. Ja, daar was ons Britney (in juni) niets tegen. Rihanna werd neergehaald door danser-soldaten en trok enkele delen van het kleed los. Redelijk bloot liets ze niet veel aan de verbeelding over, maar who cares. Als ik zo’n lijf had – en ik zou daar onmiddellijk voor tekenen (niet voor het haar, that is. Ieuw 😉 ) – zou ik het ook doen.

Het concert was de ideale mix tussen Rihanna’s ‘klassiekers’ zoals Shut up and drive en Unfaithfull en newbies van haar laatste CD als Rockstar en Te Amo. My favourite, nog steeds Pon De Replay, zong ze niet, maar kwam wel aan bod in één van de tussenstukjes: een scherm komt naar beneden en speelt een speciaal geshoot filmpje dat het volgende deel van de show aankondigd – én tijd geeft aan RiRi om zich om te kleden.

Zeker ook een pluim voor de dansers. Monsters op stelten tijdens Disturbia, Crash Dummy poppen, acrobaten aan een geweer dat in de lucht hing, Blacklight dansers,… De show zorgde voor entertainment.

Als laatste nummer werd Umbrella gespeeld en ging het publiek uit z’n dak! Toen het plots rode papiertjes begon te regenen ontploften de fans helemaal.

Wat ik er écht van vond? Ik ben niet zo’n regelmatige concertganger, maar dit was toch één van de betere waar ik al ooit naartoe ben gegaan. Bij een volgende tournée wil ik er nog wel eens 50 euro aan geven.

Wééééél vind ik dat ze eens iets mogen doen aan die f’king parking! Zei ik al dat ik de nacht ervoor maar 4 uur geslapen had en dus vrij pissig was? Als je nog een uur – letterlijk – op een parking moet wachten voor je buiten geraakt, word je er niet beter van, geloof mij. Ik weet dat er veel volk op zo’n sportpaleisactiviteit is, en er dus veel verkeer is. Maar doe iets aan die parking. Een uur zonder enige beweging is echt lang. Bovendien moet je 5 euro betalen voor die parking. Zorg dan tenminste voor meer uitritten? Nee? Ik erger mij daar ELKE keer aan, ik vond dat ik er wel eens iets van mocht zeggen.
Wel, Coca Cola blikjes gekregen van enkele promo-mannen. Dank u, daarvoor. Ik vond het attent en kei lief enzo. Spijtig dat ik al bijna een jaar (!) Colavrij ben, anders had ik jullie waarschijnlijk gekust van vreugde!

5 Responses to “Rihanna’s startshot – het verslag”


  1. 1 Maarten april 17, 2010 om 1:24 pm

    Tsja meis… In’t vervolg hier komen staan, of op zo’n Park&Ride (Merksem of Linkeroever). Is gratis, tram zit toch bij in het ticket, en je gaat er veel sneller weg zijn – zelfs met tramrit inbegrepen 😉
    Toch leuk om te lezen dat je’t zo plezant vond hier achter den hoek ^^

  2. 2 Evita april 17, 2010 om 2:55 pm

    Yes I know, zo’n Park&Ride is wel handig, maar niet zonder GPS :p Ik rij al niet graag alleen rond in Antwerpen en zonder GPS, no way. Ik wist niet dat dat achter uw hoek was 🙂

  3. 3 Maarten april 18, 2010 om 2:21 pm

    P&R Merksem is vrij simpel anders. Mechelen -> E19 -> Ring Antwerpen -> E19 richting Breda -> afrit Merksem. Klaar :p

  4. 4 Coen april 20, 2010 om 5:55 am

    voordeel van achter het sportpaleis te gaan staan. Gratis en uiteindelijk nog relatief snel weg. Mits de nodige omweg natuurlijk.


  1. 1 Rihanna’s startshot – het verslag | Toegangskaarten Trackback op april 17, 2010 om 12:32 pm

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


