14 tv-worstjes!

Vroeger, ten tijde lagere school, waren mijn broer en ik ’s middags bij ‘ons moe en onze va’ en dan was het feest natuurlijk. Op een ander is het altijd leuker, toch?

Het ‘feest’ begon met een middagmaal dat anders was dan dat op andere dagen. Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag waren het boterhammen met beleg als kip, kalkoen, salami,… Maar woensdag dan maakte ‘ons moe’ iets speciaal voor ons: pannenkoekenbrood (lees: gewonnen/verloren brood), een tikkenei met paardevlees of Zwanworstjes.

Deze middag was ik in de keuken op zoek naar iets lekker. Op de zoektocht kwam ik Zwanworstjes tegen. You know: van die kleine TV-worstjes van Zwan. Klassiekers toch?
Het was al een tijdje geleden dat ik dat gegeten had en het viel mij op dat die verpakking veranderd is. Logisch nogal, maar ik wou toch even checken of dat wel de klassieke zwanworstjes waren. Geen pikante verrassingen ofzo pour moi.

Nu viel het mij op dat er ‘± 13 worstjes’ op dat doosje stond. 13? Vroeger zaten er daar maar 12 in! Ik ben daar vrij zeker van aangezien die altijd mooi moesten verdeeld worden tussen mijn broer en mij. Daar kon nogal eens onenigheid over ontstaan, you can imagine. Anyway, na die vleesjes te hebben gemicrowaved vond ik het mijn plicht om ze eens te tellen. En guess what? Er zaten er zelfs 14 in! Ah! En dan maar zagen dat de jeugd dikker wordt en kampt met obesitas.

Ik heb ze uiteraard wel alle 14 opgegeten, want, u weet, ik ben geen jeugd meer, he 😉

6 Responses to “14 tv-worstjes!”


  1. 1 Coen mei 8, 2010 om 11:41 am

    14 of wa? Lucky bastard!

  2. 2 Joke mei 9, 2010 om 11:42 am

    Wat zou Leki daarvan zeggen:p
    You know 🙂

  3. 3 Evita mei 9, 2010 om 5:00 pm

    Uh, I know? I don’t… ik kan niet volgen denk ik…

  4. 5 lorrish mei 9, 2010 om 6:58 pm

    Dat zult ge nog wel terugkrijgen op uw belastingsformulier.

    o.O

  5. 6 michaelblogt mei 11, 2010 om 9:01 pm

    Zwanworstjes zij gewoon Klassiekers, inderdaad met een grote k, maar het mogen, wat mij betreft, alleen maar de echte zijn, nepworstjes komen er niet in.
    Ik mag niet echt zeggen dat ik je ken, het is trouwens de eerste keer dat ik hier langskom, maar ik zie meteen dat je goede smaak hebt 😉


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


