Kaastaart! FGS!

U weet het of u weet het niet, maar ik lust niet veel dingen. En dan bedoel ik niet dat ik een klein kind ben. Ik eet wel degelijk al mijn groenten op.

Ik ben daar ook helemaal niet moeilijk in – I like to think. Schakel gewoon heelder voedselgroepen uit en je kan niets mis doen.

Vis: no way dat ik dat ooit eet. Vis zijnde alles wat uit de zee komt. Correctie: wat uit het water komt. Dus neen, ook geen forel. Ik at dat vroeger wel, maar op de een of andere manier ben ik dat afgeleerd en is er iets in mij veranderd waardoor ik daarvan moet overgeven. Ik krijg het niet door mijn keel. Punt. And yes, I’ve tried it.

Kaas: iets minder vies. Als puntje bij paaltje komt en ik moet écht… maar heel écht. Dan zal ik er wel minstens één beet van proeven. Het loopt niet altijd even goed*, maar ik zal er van proeven.

Vandaag is er echter iets speciaals gebeurd. Het moest niet, en toch heb ik kaas gegeten! Kaastaart eigenlijk. Remember de soepcompetitie? Wel, die is over, nu is er dessertenwedstrijd. Ilja maakte kaastaart… met goed veel krieken. Ze zag er wel goed uit, to be honest, dus raapte ik al mijn moed bij elkaar, zetten een glas water klaar om door te spoelen en nam een hap. En guess what? Ik vond het niet slecht, ik vond het zelfs ietwat tegen lekker aanleunen! Who knew?!

*Tijdens mijn stage in Italië bezochten we een kaasfabriek en mochten/moesten we van de kaas proeven. Ik wou mij natuurlijk niet zomaar laten kennen bij een bende Italianen, maar euhm… mja, ik vond het verschrikkelijk vies en ik heb zo’n klein vermoeden dat het nogal opviel. Gelukkig was Vriend Van De Stagementor bereidt het stuk kaas – dat nota bene al in mijn mond had gezeten – zelf naar binnen te schrokken. De volgende stukjes heb ik of vriendelijk gepast of stiekem weggemoffeld in mijn jaszak.

3 Responses to “Kaastaart! FGS!”


  1. 1 Wtr mei 25, 2010 om 8:32 pm

    Echt wél moeilijk 🙂

  2. 2 Evita mei 25, 2010 om 9:54 pm

    Ah well.. als dat mijn enige gebrek is 😉


  1. 1 Aflevering 3: koken met Evita « Evita blogt… Trackback op juni 16, 2010 om 6:21 pm

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


