Zeg niet te gauw: “’t is weer een vrouw.”

Ik ben kei goed in nummerplaten onthouden.  Waar ik niet goed in ben is mensen in een auto herkennen. Vandaar dat ik nummerplaten onthoud. Denken dat ik iemand herken – denken dat ik iemands auto herken – nummerplaat checken – en dan zwaaien. Zo gaat dat bij mij. En ik ken veel nummerplaten, believe me. Ik heb er kleine trucjes voor.

Maar naar mezelf moet ik nooit zwaaien wanneer ik in de auto zit. Gewoon nooit eigenlijk – dat zou een beetje raar zijn… En dus moet ik in principe ook mijn nummerplaat niet onthouden. Zelfs niet om mijn auto te herkennen. Ik heb immers zo’n wit lintje aan mijn antenne hangen… Een erfenis van de vorige eigenaars.

Ik ken mijn eigen nummerplaat dus niet. En dat werd vandaag maar eens pijnlijk bewezen toen ik de garage belde om een groot onderhoud te plannen. Ik dácht het te weten: “807 – BCD?”. Was het niet. “708 dan?” Neen, ook niet. Paniek, paniek!

“Mevrouw, ik zal eens op naam zoeken,” sprak de garagist. Oef! Of toch niet? Evy Philips bleek niet in de bestanden voor te komen. Damn it! Hoeveel keer moest ik mij zo nog belachelijk maken bij die man? Uiteindelijk bleek de papa zijn naam wel voor te komen en kon er een afspraak geregeld worden.

God, ik hoop dat hij de dag dat de auto binnen is niet belt met moeilijke vragen. Ik weet welke brandstof ik moet tanken, dat is toch genoeg, nee?

5 Responses to “Zeg niet te gauw: “’t is weer een vrouw.””


  1. 1 Coen juni 23, 2010 om 7:07 am

    LOL.

    trucjes als in: zinnetjes maken met de letters?

    in mijn geval: 850 Ballen Met Haar.

  2. 5 jay juni 26, 2010 om 8:38 pm

    Heel leuk stukje.De brandstof is zeker belangrijk haha.Troost je, ook mannen kunnen zich in garages zeer onwennig en dom voelen.


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


