TdF in 76 dagen

Elk jaar volg ik wel een beetje de Tour de France. Dit jaar is het er nog niet van gekomen. Op tv, I mean. Ik weet wel wie er de rit van de dag gewonnen heeft (ik lees de krant), maar that’s it.

Maar vandaag ging ik fitnessen. Mijn voorganger had het tv’tje niet afgezet en had blijkbaar naar Sporza gekeken. Dit was het moment omweer ‘ in de Tour’ te geraken. Helaas, spannend was het niet. Dus heb ik er maar even mijn eigen verhaaltje rond gemaakt.

Verhaaltje is niet zozeer het juiste woord. Eeder een wetenschap.
Ik heb een uur op de treadclimber gestaan. Dit is een toestel dat bergbeklimmingen simuleert. Het laat je bergop wandelen. De renners in de Tour de France zitten dezer dagen in de Pyreneeën… Ook al bergop.

Anyway, ik heb gedurende dat uur iets meer dan 6 km gestapt. Laten we afronden op 6 km om het makkelijk te houden. In dat zelfde uur hebben de renners 44 km gereden. Mijn gedachten hierbij? Hoeveel uur zou ik moeten stappen als ik de route van de Tour de France zou willen doen?

Na even googlen, kwam ik te weten dat de Tour de France dit jaar 3.642 km lang is. Gedeeld door 6 is dat 607. Ik zou er dus 607 uur op stappen. Stel dat ik 8 uur per dag stap, dan zou ik er bijna 76 dagen overdoen! Een beetje lang in my eyes. Misschien volgende fitnessbeurt eens op de hometrainer kruipen en uitrekenen hoelang ik erover zou fietsen…

0 Responses to “TdF in 76 dagen”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


