Dag paars 5B+je!

De klimmuur waar we normaal altijd gaan muurklimmen was twee weken dicht. Koen en ik begaven ons dus gedurende die twee weken naar Mortsel om vanaf – I don’t know – twintig meter hoogte naar beneden te kijken.

Mijn bevindingen? Morstel is makkelijker! Daar klim ik potvolkoffie 5C’s alsof het niets is (kleine overdrijvingen zijn mogelijk 😉 ). Het ergste van al? Ik dacht dat ik gewoon beter was geworden. Dat die gewichtjes die ik elke keer in de fitness meeneem hélpen.

Tot we dus vandaag terug gingen naar Klimax in Puurs. Vol goede moed en veel te veel zelfvertrouwen zijn we eraan begonnen. 5A+’jes dat lukte, ja. Goede 5A+’jes, dat wel. En vooral: nieuwe routes! Want ze hebben daar niet stilgezeten in die twee weken sluiting… dat is zeker.

Alleen… ze hebben mijn favoriete route, een paarse 5B+ die ik ondertussen al in een keer wist te bedwingen, veranderd! Als in: mijn favoriete route is niet meer! Ze hebben er een 5C+ van gemaakt! Tuurlijk heb ik die geprobeerd, tuurlijk geraakte ik amper van de grond… Maar geloof mij: ik zal niet rusten tot ik die f*cking paarse helemaal alleen tot boven heb geklommen!

4 Responses to “Dag paars 5B+je!”


  1. 1 Coen juli 27, 2010 om 8:58 am

    ge waart anders wel elegant bezig 🙂

  2. 2 Evita juli 27, 2010 om 9:37 am

    ik noem het “de kikker” 😀

  3. 3 Joke juli 28, 2010 om 8:06 pm

    Zo..Veel…Beelden :p

  4. 4 Isolde juli 29, 2010 om 1:25 pm

    Dat probleem heb ik ook. Ik heb een strippenkaart voor klimmen bij de Klimmuur. De Klimmuur zit in Haarlem, waar ik meestal ga klimmen, Amsterdam, waar ik soms ga klimmen, maar moeilijk berijkbaar is voor mij, Den Haag, waar de vriend van mijn moeder woont, dus waar ik ook ga klimmen, en in Alkmaar, nog nooit geweest. In Haarlem klim ik nu met gemak 5b-tjes (niet altijd…), soms een 5c en met een beetje geluk een 6a. Dan kom ik een week later in Den Haag. Ik denk, beginnen met een 5A+ je. Ik kom met grootste moeite boven. Eigenlijk zouden ze het overal gelijk moeten maken!


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


