Evita goes bellydance

Mijn poep is redelijk… euhm…volumineus. Er dacht al eens iemand dat ik Braziliaans was, laten we het zo zeggen (inderdaad, Braziliaans? Que?).

Mijn punt is dat ik met mijn gat kan shaken als de beste als het moet, maar vandaag moest ik iets anders shaken. Mijn heupen. Ik ging namelijk met mijn vriendinnetjes, Kelly en Melissa, mee buikdansen.

Zij doen het al lang, wisten niet van elkaar dat ze het bij dezelfde lerares deden (weliswaar op andere dagen), doen mee aan dezelfde zomercurses… en bang, ze komen elkaar daar tegen en gemeenschappelijke vriendin Evy (mezelf dus :p) kan mee.  Zeker niet tegen mijn zin hoor. Ik wou wel eens testen of ik ook zo sensueel kon dansen.

Onvoorbereid – normaal moet je minstens 10 basislessen hebben gekregen voor die zomercursus – trad ik toe tot de les van Sarah Chebaro. Laatste rij (doh), belletjes rond mijn gat en ogen gericht op de lerares. Vooral niet op de spiegels. No way, dat ik mezelf wil zien belachelijk maken.

Al moet het gezegd zijn: ik vind persoonlijk van mezelf dat ik dat niet slecht gedaan heb. De twist, de achtjes,… geen idee hoe die andere dingen heten, ik deed na en het meeste lukte me wel. Al was er geen feedback. Geen idee dus of het wel helemaal klopte. Heupen schudden en achteruit gaan blijkt een mindere combinatie voor mij.

Er was maar een klein momentje van stress. Melissa en Kelly besloten te verkondigen dat bij het “freestyle” moment ieder op toer naar voor moest komen om een showtje te geven over wat er vandaag geleerd werd. Paniek! No way dat ik dat zou doen. Helemaal alleen. Maar no stress: ’t was een grapje.

Een ding is zeker: je mag buikdansen niet onderschatten. Damn, ik heb gezweet. En sowieso: ik ga morgen stijf zijn, ondanks het stretchen.

Besluit: tof, sexy (als je het kunt, ik zal nog moeten oefenen 😉 ), inspannend en voor herhaling vatbaar. Al ga ik mijn fitness en muurklimmen er niet voor laten.

2 Responses to “Evita goes bellydance”


  1. 1 lorrish augustus 3, 2010 om 9:14 am

    Weldra demonstratie astubliefdankuwel.

  2. 2 Evita augustus 3, 2010 om 9:21 am

    Geen probleem, my honeyponey ^^ Ik zal eens een showke geven… synchroon met kelly hehe


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


