Scheuren op het circuit van Zolder

Zondag gingen Bram en ik naar Zolder, Heusden-Zolder. Het circuit van Zolder to be exact. Het was daar autohappening van VAB.

Ik was nog nooit van mijn leven op een circuit geweest. Niet voor formule 1, maar ook niet voor een autohappening. Na even te hebben gegooglet wist ik waaraan we ons konden verwachten: testjes met moto’s, scooters, 4×4, race-auto’s,… klimmuren, deadrides, karts,…

In de praktijk kan je natuurlijk niet àlles doen.
Ten eerste omdat we voor sommige dingen te jong waren (voor de meeste van die testritten moet je 25 jaar zijn), ten tweede omdat we voor sommige dingen te oud waren (de – voor mij – coole dingen (lees: klimmuur)) en ten derde omdat we maar een paar uur de tijd hadden en het best wel wat aanschuiven was.

Dus wat hebben we daar een namiddag lopen doen? In chronologische volgorde:

  • Ik heb een parcourtje achteruit gereden met een golfkarretje (ja, dat moest even, italy-trip-gewijs), Bram mocht fungeren als versnellingspook –> Dat ding schakelt automatisch. Iets wat ik niet gewoon ben en dus zat ik af en toe met mijn rechterhand tegen Bram zijn knie.
  • Ik heb me ook even als Formule 1 winnaar gewaand en op het podium geklommen. Uiteraard hélemaal vanboven. Number One, baby.
  • Daarna was het even aanschuiven omdat we wilden meerijden op het echte parcours met een racepiloot in een echte Lotus. Snel, laag tegen de grond, en vermoeiend om er terug uit te geraken. Ik denk dat mijn broek iets te laag was en dat de piloot mijn poep gezien heeft :-/. Bij deze: sorry, meneer.
  • Na al dat snel gedoe was het tijd om in het reuzenrad te kruipen. Dicht bij elkaar want het was toch maar koud daarboven ;-).
  • Verder nog in een luchtbel van een helling gerold. Echt snel leek het niet te zijn. Maar laat ons duidelijk zijn: als je erin zit, is het snel genoeg, hoor.
  • Wat we de dag ervoor deden op Pukema kon ook zondag herhaald worden: botsen in de botsautootjes! Wonder boven wonder geen blauwe plekken aan over gehouden.
  • En last but not least: aquaplanning. We reden mee met een chauffeur van de VAB. Eerst over het natte gladde stuk tegen 30 (niet zo geschoven), dan tegen 35 (ging al iets heviger) en dan tegen 40 km/u (draaien rond de as). Het zag er enger uit dan het was.

Daarna was het terug richting Liezele… uiteraard iets minder hard dan met de Lotus 🙂

2 Responses to “Scheuren op het circuit van Zolder”


  1. 1 joke september 21, 2010 om 9:35 pm

    zucht…golfkarrekes…het enige wat in Portugal ontbrak 😛

  2. 2 Evita september 23, 2010 om 9:22 am

    Idd! We waren nog zo close op de camping in Lissabon. Waarom werkte dat fornuis nu ook?! :p


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


