Brood

Omdat Bram en ik binnenkort gaan samenwonen, moet ik dus dringend écht beginnen sparen. Maatregel 1: ’s middags geen broodje meer kopen. Dat bespaart mij zo’n 13 euro per week en 52 euro per maand. Not bad he.

Deze week was het week 1 van de maatregel. Maandag, dinsdag, woensdag gingen perfect. Donderdag heb ik even gefaald. Ik kon niet anders want ik heb niet thuis geslapen woensdag en kon dus geen boterhammetjes maken. Toch had ik enig schuldgevoel tegenover mezelf.
Omdat ik donderdag ook niet thuis sliep en dus weer geen boterhammetjes kon maken dacht ik het anders aan te pakken. Bij de bakker een klein broodje te kopen voor mezelf waar ik dan toch 3 middagmalen van zou kunnen eten…

Helaas, ik heb geen karakter. Wisten jullie al dat ik eigenlijk kei graag brood eet? Gewoon basic brood? Zonder iets op? Droog? Jep, dat is zo. Dus dat kleine broodje lag heel de tijd naast mij. Ik besloot – als ontbijt – al enkele sneden binnen te spelen. En daarna rond half 11 besloot ik toch ook om nog een paar sneetje te nemen… Om 11 uur kwam ik weer in de verleiding, maar bedacht ik mij dat ik best wel moest stoppen… Als ik niet zou oppassen, was mijn brood al op tegen de middagpauze.

Eind goed, al goed. Ik had ’s middags nog voldoende brood. Maar dat “3 middagmalen van 1 brood eten” was toch wel wishfull thinking.

3 Responses to “Brood”


  1. 1 Joke april 17, 2011 om 4:33 pm

    Ik had al een klein vermoeden dat je graag brood at,
    ‘hint Barca hint’

  2. 3 Linn april 21, 2011 om 9:23 pm

    Dat komt mij bekend voor. Ik heb een tijdje geleden ook besloten om te besparen op mijn lunch en eet nu dus ook gewoon brood in plaats van belegde broodjes of pistolets of zo. Ik heb toen ook ontdekt dat ik eigenlijk graag (droog) brood eet. Zo’n klein broodje eet ik met gemak op één dag op. Met een groot brood doe ik toch ook niet langer dan twee dagen. ’s Middags eet ik brood met beleg maar tussendoor eet ik heel veel droge sneetjes. Mjammie.


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


