Schrappen van het lijstje!

Vandaag ging ik niet werken. T’is te zeggen: ik heb – vind ik – wel degelijk hard gewerkt… alleen niet het werk dat ik normaal doe. Met enkele collega’s deed ik vandaag aan maatschappelijk zinvolle teambuilding in het kader van Time4Society.

Wanna know what het project was? I’ll tell you, want je raadt het toch noooooit! We hebben een petanquebaan aangelegd. Inderdaad ja, een petanquebaan aangelegd. Weer iets om van mijn lijstje “ongewone dingen die ik toch gedaan heb” te schrappen.

Trouwens, een petanquebaan aanleggen klinkt simpel. Ik dacht dat ook. Maar ik geef u één gouden raad: als u ooit een petanquebaan moet aanleggen, onderschat het niet. Niet! Je legt trouwens die baan niet, je graaft ze. Graven, jawel. Met een spade. Zo’n 2,5m op 12m en zo’n 25 cm diep. It’s a lot, geloof mij.

Na het zand scheppen – inclusief het zand met de kruiwagen wegbrengen naar een verre plaats (nee, niet Mexico… gewoon… 200 m verder, of 300 m… ik ben niet goed in schatten) – kwam er een zeil in de put en moesten we een camion vol kiezelsteentjes met die zelfde kruiwagens in de put gooien en mooi plat rijven.

Zo ver zijn we geraakt…. het afmaken is voor de twee werkmannen van de technische dienst van Woon- en Zorgcentrum De Regenboog in Zwijndrecht (wiens bejaarden binnenkort kunnen genieten van een spelletje petanque). Anyway, I soooo pity die werkmannen. Zij zijn maar met twee, you see… wij waren met 10.

De gevolgen van deze teambuilding? Als de baan eindelijk af geraakt een fijn gevoel, morgen een stijf gevoel en for now een slaperig gevoel. En begrip voor de gemeentewerkers die van tijd in groepjes staan ‘uit te rusten’… schup zelf maar eens een hele dag zand! You’ll understand.

0 Responses to “Schrappen van het lijstje!”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


