Evita deed van belleketrek

Wij hadden een drink op het werk tijdens ons laatste werkuur. Ter gelegenheid van een verjaardag. Koekjes, chips en cava waren natuurlijk volop aanwezig. En die cava, mja, die ging wel redelijk goed binnen. Ik denk dat ik 3 glaasjes – technisch gezien 2,5 – op had. En ik was met de fiets, dus hey.

Alleen… ik begon dat wel  een klein beetje te voelen. Niet dat ik zat was, maar het werd wat ‘loecht’ in mijn hoofd. Tijd om naar huis te gaan dus! Fiets op en op automatische piloot naar huis. Thuis gekomen zet ik mijn fiets weg in de kelder en steek alvast mijn sleutels in mijn sjakos. Bram was immers al thuis en dan laat hij meestal onze bovendeur los.

Ik duw de klink van de deur naar beneden maar ze zit op slot (thank god, als je het verhaal verder leest!). In een impuls – en omdat ik geen zin had om mijn sleutels terug te zoeken in mijn overvolle sjakos, duw ik op de bel. Terwijl ik sta te wachten tot Bram opendoet, kijk ik even naar de grond… Ligt daar toch een mat zeker. Wij hebben geen mat voor onze voordeur.

Ik besef dat ik een verdiep te laag heb aangebeld!!! Paniekerige oplossing: snel, snel, naar boven spurten en gelukkig! Onze voordeur was inderdaad wel los. Bram stond in de keuken te koken, en ik: spurtje naar Bram. “Wat is er?” “Hehe -giechel, giechel, ik heb iets gedaan” “uh?” “Ja, iets stom” – insert hele verhaal- “Ma gij zijt toch een kieke he!”

Dus… sorry buren, het was per ongeluk

2 Responses to “Evita deed van belleketrek”


  1. 1 LJ augustus 9, 2011 om 10:24 am

    O! Daar heb ik ook al zo vaak schrik voor gehad: dat ik op de verkeerde verdieping terecht zou komen, want alle gangen lijken hier op elkaar! Daarom heb ik een opvallende bloemetjesdeurmat voor m’n deur gelegd, die valt niet over het hoofd te zien!

  2. 2 justm3 augustus 11, 2011 om 5:07 pm

    wahaha, ik stond onlangs aan de verkeerde voordeur. Wij hebben één grote blok, opgedeeld in 2 gedeeltes, elk met een aparte voordeur. De sleutel paste niet, ik keek de gang in en plots was de muur beige ipv grijs met beige. Oeps.. Verkeerde voordeur 😀


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


