Evita parla l’italiano

Na die intensieve lessen – een maand aan een stuk 4 uur per dag – tijdens onze stage in Siena, kwam er van Italiaans (bij)leren niet veel meer in huis. Ik kon in de laars mijn plan trekken en dat was genoeg.

Alleen is die stage ondertussen al bijna 5 jaar geleden… en veel van mijn Italiaans is maar ‘cosi cosi’ niet meer.

Om een lang verhaal kort te maken. Vanaf september ben ik elke woensdag trouw naar de Italiaanse les aan het gaan. Momenteel is het nog simpel en richt het zich vooral op spreektaal. Maar het gaat vooruit. Ik kan u perfect vragen wat uw naam is, waar u vandaan komt, en wat u voor werk doet.

– Come si chiama?
* Mi chiamo Evy
– E di cognome?
* il mio cognome è Philips
– Di dové sei?
* Sono di Puurs, ma abito a Mechelen
– Dov’è Puurs?
* E una città in Belgio
– Qual è il tuo professione?
* Lavoro comé redattore

U ziet… binnenkort zijn de Italianen  niet meer veilig voor een spevuur aan vragen 🙂

0 Responses to “Evita parla l’italiano”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


