Huizenjacht

Ik zit vol adrenaline, pour le moment.

Het is zo dat Bram en ik op zoek zijn naar een huisje. Om te kopen. Het is iets dat we sowieso allebei wilden, maar omdat we toen we gingen samenwonen nog geen jaar samen waren, wilden we toch eerst iets huren. Elkaar beter leren kennen, you know the drill…

Ondertussen zijn we bijna 3 jaar samen en voelen we dat het tijd is.
We weten allebei heel goed wat we zouden willen. En we komen er goed in overeen… alleen… onze wensen passen niet helemaal binnen ons budget.
Ach ja, wie zou er niet een kant-en-klare nieuwbouwwoning die piekfijn in orde is, willen – in een toffe wijk – met een leuke tuin – niet te ver van ’t stad (’t Mechels stad)?

Zoeken, zoeken en nog eens zoeken is dus de boodschap.

En banken aflopen. Want om eerlijk te zijn, zijn we enkel nog maar bij onze eigen bank gaan horen. Ik weet eigenlijk ook niet wat de juiste volgorde is om die dingen aan te pakken. Moet je eerst een huis op ’t oog hebben en dan banken gaan aflopen of eerst met vage plannen alle banken gaan aflopen? I dunno eigenlijk.

Wij pakken het op manier 1 aan.

….

Maar die adrenaline dus…
Ik heb deze middag geheel toevallig een instapklare net gerenoveerde woning te koop zien staan op Immoweb. Voor een goede prijs! I want it!!!

Ik heb onmiddellijk een mailtje gestuurd met de vraag eens een kijkje te mogen komen nemen.
Ik check nu om de 10 minuten mijn e-mail op een antwoord. Sorry, werkgever, de productiviteit van deze namiddag zal een ietsiepietsie lager zijn dan anders.

*Trouwens, noem mij naief maar Bram en ik werken allebei voltijds en hebben geen slechte job. Ik denk dat ik mag stellen dat wij een gemiddeld loon hebben. Toch dacht ik dat wij maandelijks minder zouden moeten afbetalen indien we het door ons vooropgestelde bedrag zouden lenen. *voetjes op de grond*

1 Response to “Huizenjacht”


  1. 1 misssexandthecity mei 24, 2013 om 1:07 pm

    Je gaat nog schrikken van wat je moet afbetalen,…….en van al de zever dat er gaat bijkomen van verzekeringen,…….en lieve schat, als jullie niet getrouwd zijn, laat een goed contract opstellen!!


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


