iPhone 4s of Samsung Galaxy s4?

Midden vorig week heeft mijn laptop het begeven. Ergens te verwachten want hij was 7 jaar oud, werkte al lang niet meer zonder dat hij in het stopcontact zat en heeft gewoon al veel meegemaakt. Vorige week viel hij na 2 minuten uit. Daarna kon ik hem niet meer opstarten. 7 jaar in laptopjaren is misschien wel 90 jaar in mensenjaren. Zijn tijd was gekomen.

Gisteren leek ook mijn GSM tekenen van ouderdom te vertonen.

Wat u van mij moet weten is dat ik nog maar twee GSM’s zelf heb gekocht. Mijn goede, oude Nokia 3310 (dawasintoen) die ik 7 of 8 jaar heb gehad (!), en de GSM die daarop volgde: een Samsung ik-weet-niet-meer-welke-nummer. Die Samsung is niet lang meegegaan. Een jaar of twee… max. Sinsdien weiger ik nog veel geld uit te geven aan een GSM. Na de Samsung kreeg ik de oude Nokia van mijn broer en daarna de oude Samsung van mijn lief. Die laatste is het nu aan het begeven. Hij laadt niet meer deftig op. Which is a problem. Ik gebruik hem zelf bijna een jaar, Bram deed er daarvoor zo’n 2 jaar mee. 3 jaar voor een gewone GSM… ik heb mij laten wijsmaken dat dat normaal is de dag van vandaag.

Anyway, omdat er veel mensen in mijn omgeving een échte smartphone hebben, kom ik toch meer en meer in de verleiding. En nu ook nog eens mijn laptop én mijn GSM naar het technologisch kerkhof kunnen, heb ik besloten dat – als ik niet teveel belastingen ga moeten betalen – ik mij of een iPhone 4s of een Samsung Galaxy s4 ga aanschaffen.

Enig idee welke het beste is? In mijn geval zal dat vooral apps-gewijs zijn. Ik zie mij nu al verslaafd geraken aan Instagram en consoorten.

12 Responses to “iPhone 4s of Samsung Galaxy s4?”


  1. 1 Valérie juni 5, 2013 om 7:24 am

    Zonder enige twijfel de Iphone!

  2. 2 Bart juni 5, 2013 om 7:31 am

    Voordat je iets koopt, bel me even op. ‘K ga met plezier mee om je advies te geven. Want de huidige vergelijking gaat niet op tussen een iPhone 4s en een galaxy s4. Ga je je laptop vervangen door een laptop of door een MacBook? Want daar moet je ook rekening mee houden. Zeker als je in de grafische sector werkt. Dus bel me even op. 🙂

    • 3 Evita juni 5, 2013 om 8:11 am

      Mijn laptop ga ik niet vervangen. Bram heeft er nog een, en da’s meer dan genoeg voor thuis. Voor’t werk heb ik er eentje van het werk he 🙂 Ik laat iets weten als het zover is (sowieso mijn belastingen afwachten).

  3. 4 Marliese juni 5, 2013 om 7:37 am

    Ik ben ook een iPhone freak. Ik geloof dat Koen wel zo’n Samsung Galaxy heeft. Dus misschien kan hij zijn mening geven over zijn toestel, zodat je een meer genuanceerde keuze kan maken ;-).

  4. 5 Marijke juni 5, 2013 om 7:53 am

    Ik vind persoonlijk die Galaxy S4 te groot, da spel is echt gigantisch… Ik zou als k van u was ne Galaxy SIII mini kopen: http://www.krefel.be/nl/telefonie/gsm-smartphone/smartphone/galaxy_siii_mini_i8190_white/PKEY_A6_B937_C937_937152
    Da is gewoon ne iets kleinere Samsung Galaxy S3 🙂

  5. 6 Evita juni 5, 2013 om 8:03 am

    Haja, ik heb die nog niet in het echt gezien :p En op die mini… werken die apps daar goed op?

  6. 7 misssexandthecity juni 5, 2013 om 9:37 am

    Iedereen die ik ken is wild enthousiast van de Iphone,…..ik zou het ook niet weten,………ik denk dat ik ook voor de mini ga gaan :-),……..we lezen het wel wat het geworden is,……..

  7. 8 marie3000 juni 5, 2013 om 11:27 am

    Die mini is net dezelfde als de grote 🙂 alleen in het “mini”. Maar mini als in “normaal” 😉

  8. 9 Coen juni 5, 2013 om 8:26 pm

    Als ge info wil over de galaxy sIII mini: die is sinds een maand of zo in mijn bezit. ben daar tot hier toe heel hard over te spreken 🙂 werkt geweldig, en is best gemakkelijk in gebruik. T’is zoals Marijke zegt de kleine versie van de SIII, hij zou iets minder snel gaan, maar ik lig daar niet zo van wakker.
    En, het belangrijkste is: hij is betaalbaar. ik heb die zo’n 250 euro betaald (in promo, anders kost ie rond de 300. Als ge dat naast de prijs van de iphone en de S4 legt, was mijn keuze ook snel gemaakt.

  9. 11 Jeroen juni 6, 2013 om 12:29 pm

    Misschien ook eens bij Sony zien voor bv Xperia L (zelf heel tevreden van) of misschien wel de Xperia SP of Z als het budget iets hoger ligt.


  1. 1 Besparen op water! | Evita blogt... Trackback op augustus 30, 2013 om 7:46 am

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


