Smokey eyes

En wat hebben we geleerd dit weekend?

Dit weekend was het de vrijgezellendag van Valérie. Omdat Valérie van beautystuff houdt, vonden we het een leuk idee om een make-up-workshop te doen.

Bedoeling van de dag? ‘basis make-up’ aanbrengen en smokey eyes leren zetten.

Ik ga niet alles wat ik daar geleerd heb toepassen en al zeker niet dagelijks. Al zou het wel moeten, hoor. Primers en stuff… ik vind dat ik nu al veel bazaar in mijn make-up tasje zitten heb. Ik gebruik BB-cream. All-in-1. Lekker handig 😀 Wat ik wel heel leerzaam vond is hoe je puistjes wegwerkt 😉

Ik wil jullie het zetten van de smokey eyes niet onthouden. Het is iets wat ik al lang wilde kunnen.
Ik dacht persoonlijk altijd dat dat met zwarte make-up gedaan werd. Of in elk geval toch donker. Maar neen, de beautymadame deed het zelfs voor met knaloranje en paars!

Omdat ik zelf dan ook wel eens iets anders wilde dan zwart rond mijn ogen, deed ik het zelf met tinten goud en paars. Ik vond het geslaagd, maar vond niet dat je het hard zag. Wat voor mij eigenlijk wel bij smokey eyes hoort. Volgende keer dus thuis zelf een keertje proberen met donkere make-up.

Smokey eyes
1) Doe wat oogschaduw aan je borsteltje en veeg het op je ooglid, in de vorm van de oogbol. Vervaag dit met een ronder borsteltje. Volgens mij kan je dit ook met je vingers doen.
2) Doe dezelfde oogschaduw terug op je borsteltje en kleur voorzichting op de wimperlijn onder je oog. Let op: blijf weg uit je ooghoek. Niet tot aan je neus gaan. Vervaag weer met het ronder borsteltje. Ga ik zelf proberen met een wattenstaafje.
3) Eventueel kan je er nog een tweede kleur bij doen. Doe deze rond de boog van je ooglid en onder je oog aan het stukje waar de andere kleur nog niet zat (wel tot aan je ooghoek). Vervaag weer.
4) Neem een oogpotlood en houd je ooglid strak omhoog getrokken (niet opzij trekken, dan komt je lijntje waarschijnlijk te ver). Trek een lijn net boven je wimpers.
5) Doe wat oogschaduw in de kleur van het oogpotlood op je borsteltje (wattenstaafje) en ga over de oogpotloodlijn. Vervaag een beetje.
6) Neem terug wat oogschaduw van dezelfde kleur als het oogpotlood op het borsteltje. Ga er nu voorzichtig mee onder je oog. Op de wimperlijn.

Klaar.

1 Response to “Smokey eyes”


  1. 1 misssexandthecity juni 17, 2013 om 2:26 pm

    Het hangt af welk type je bent, maar bruin is ook heel mooi om smokey eyes te maken en nog relatief natuurlijk,…


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


