We wish you a Werchter Christmas!

Yours truly ging dit jaar voor het eerst naar Werchter. Of toch ongeveer…

Ik ging naar Werchter maar niet op de wei. Ik heb geen enkel optreden gezien. Verwacht u dus niet aan reviews à la die van De Morgen.
Camping B1 daarentegen….

U leest het goed: ik ging enkel mee op de camping. We waren met een redelijk grote groep waarvan er 6 een combi-ticket hadden voor de vier dagen,  4 een één-dag-ticket hadden en 4 enkel een campingticket. Sommige bleven 4 dagen, andere maar 2. Anderen kwamen 4 dagen langs, maar gingen liever in hun eigen bed slapen.
Eén ding is zeker: ik heb mij met iedereen super goed geamuseerd.

Een bloemlezing

  • We hadden één tuin/partytent, één grote tent (= de marquee), één iets kleinere tent (= de barn) en dan nog 4 gewone tentjes.
    Met de partytent in het midden en de andere tenten er in een cirkel rond, hadden we een gezellig stukje grond gereserveerd… dan ook nog eens versierd was met kerstdecoratie. Inclusief kerstboom mét kerststalletje. Ik kan u verzekeren: dit had beziens! Als ik een euro kreeg telkens er iemand spontaan een kerstliedje begon te zingen wanneer ze passeerden of wanneer iemand vroeg “hey, zijn de pakjes al uitgedeeld?”, had ik Werchter gratis beleefd! – de pakjes waren inderdaad al uitgedeeld 😀 –
  • Water is gratis op de camping. En drinkbaar. Al staat er naast de kraantjes wel een tent met drank en eten… hier kost een glas plat water 2,2 euro. Durven, no?
  • Wij hebben eigenlijk redelijk economisch gegeten. Natuurlijk zijn we ook eens frietjes gaan halen bij één van de veel te dure kraampjes op straat, maar wij hadden ook zelf eitjes bij, pannenkoeken, hotdogs, chips, koeken,… Danny zorgde de eerste dag voor pastasalade en ook Bram en zijn mama hebben ons op zaterdag voorzien van een emmer pasta!
  • Ik ben heel proper gebleven. Ik heb nooit een douche genomen – 3 euro voor een douche en een aanschuifrij van hier tot in Tokyo weerhielden mij. Maar wij hadden een emmer bij. Emmertje vullen, mij in de voortent van de marquee zetten en met het washandje gààn! Elke dag opnieuw. Ik ben een proper meisje.
  • We hebben drankspelletjes gespeeld, ik ben tipsy geweest, maar nooit écht dronken. Op zondag was er dan ook nog heel wat drank over.
  • Mijn vrienden weten dit al, maar ik kan soms evil plannetjes verzinnen. Zo ook op Werchter. Met de camping-only-people verzonnen we ludieke opdrachten die de anderen moesten uitvoeren. Er zaten er enkele hilarische tussen.
    “Raak een toevallige passant aan met je neus”
    “Als iemand ‘hoeren’ (wordt vaak geroepen op de camping) roept, balk dan als een ezel”
    “Als iemand balkt als een ezel, ga dan op een verhoogje staan en houdt een kerstspeech”
    “Zoek een Spanjaard”
    “Drink 2 shotjes whiskey na elkaar” Op zich niet zooo grappig, maar Danny kreeg deze opdracht ’s morgens op een nuchtere maag.
    “Snuif zout”
    And so on… Het waren er 50 in totaal!
  • We zetten onze stoeltjes voor de ingang van Rock Werchter en keken… keken naar mensen. Er kwamen Power Rangers voorbij, varkens, mannen met grote opblaasbare piemels,…

Volgend jaar weer!

2 Responses to “We wish you a Werchter Christmas!”


  1. 1 misssexandthecity juli 10, 2013 om 10:29 am

    Ik ben wel op Werchter geweest, zondag,……en die camping lijkt mij hel,……Gelukkig was het al mooi weer,…maar het was voor jou blijkbaar een leuke tijd,…….:-) 🙂

  2. 2 HansDeZwans juli 17, 2013 om 8:57 am

    Ik wist zelfs niet dat je enkel ook op de camping kon verblijven, dacht dat dat altijd samenging met een ticket.


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


