Breien

Ik ga breien. Een sjaal, dan nog wel.

Ahja, de winter komt eraan, al misleidt die zon ons wel. Maar wie mij niet gelooft, mag eens aan mijn handen komen voelen. Koud, zeg ik u.

Breien dus.

Ik heb al eens ooit gebreid. Vroeger. Geleerd van de mama. Die kon wel een stukje breien. En stikken en naaien. Ze deed het dan ook dagelijks op haar werk.

Dat is ondertussen al zoooo lang geleden, dat ik eigenlijk totaal niet meer weet hoe dat moet. Ik denk ook niet dat ik er mij lang mee bezig heb gehouden. Plus: dat was een eenvoudige steekLinks, rechts, averechts?

Maar breien, en bij uitbreiding alles wat met zelf textiel maken/bewerken te maken heeft, is hip.
Je moet maar eens gaan kijken op de site van Veritas.

Woensdag krijg ik mijn eerste breiles bij de Vlijtige Vingers.

We moeten twee bollen wol mee nemen en een ‘patroon’ kiezen.
Ik ga voor donker appelblauwzeegroen qua wol en voor het patroon “kaarsmotief”. Dat zou te doen zijn. Ik ga er ook een cirkel van proberen maken. Da’s mode nu. Enfin, vorig jaar al… maar ik kijk meestal eerst de kat uit de boom alvorens ik zelf meega met trends 😉

Eens zien of we er deze winter fashionable zullen bijlopen of eerder met een valling omdat-yours-truly-de-motivatie-niet-had-om-het-vol-te-houden.

Na het breien zullen de Vlijtige Vingers er ook voor zorgen dat ik perfect knoppen kan aannaaien (nu klooi ik maar wat, al lijkt het wel oké), broeken kan inkorten, enzovoort enzovoort.

Handig, n’est pas?

6 Responses to “Breien”


  1. 1 Thomas Pannenkoek september 30, 2013 om 5:15 pm

    Ik kan helaas niet naar de cursus komen…

  2. 2 Veritas oktober 1, 2013 om 6:24 am

    Dag Evita,

    Bedankt voor de link naar onze website 🙂 We zijn zeker benieuwd naar je breiwerkjes.

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

  3. 3 misssexandthecity oktober 1, 2013 om 8:20 pm

    Die hype ga ik aan me voorbij laten gaan,…..:-), maar als ik een bestelling mag plaatsen hoor ik het graag 🙂

  4. 4 brubeck oktober 1, 2013 om 8:59 pm

    Ik zou aan Veritas toch een vorm van sponsoring vragen, zeker nu ze zo positief gereageerd hebben 🙂


  1. 1 Breien. Part II | Evita blogt... Trackback op oktober 3, 2013 om 7:15 am
  2. 2 Genomineerd: Liebster Blog Award | Evita blogt... Trackback op november 6, 2013 om 10:56 am

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


