World Vegetarian Day

Wij eten vanavond steak met schorseneren, aardappeltjes en witte saus.
Goeie Vlaamse kost, zoals ‘ze’ zeggen.

Verontschuldigt u mij.

Ik was er niet van op de hoogte dat het vandaag World Vegetarian Day is. De steak ligt al sinds gisterenavond op het aanrecht om te ontdooien. Dus Vegetarian Day of niet: steak it will be. Ik ga er mijn slaap niet voor laten, maar ik zal voor het verorberen een gebedje opzeggen ter ere van het gestorven rund. Of zou het paardensteak zijn?

Nee, alle gekheid op een stokje. Ik zal waarschijnlijk nooit vegetariër worden, maar ik kan wel zonder vlees.
Op restaurant durf ik wel eens een vegetarische pasta bestellen (omdat ik daar zin in heb, niet zozeer voor de ecologische voetafdruk of met het leed van dieren in mijn hoofd), ik ben niet vies van tofu-balletjes en ik zal mijn vegetarische vrienden met plezier van een alternatief voorzien als ze komen eten.

Omdat ik toch mijn steentje wil bijdragen aan deze Vegetarische werelddagen een klein beetje omdat ik over een kleine twee weken op weekend ga met een gezelschap waarbij er vegetariërs zijn en het lijstje daarnet dus ook al heb doorgemaild naar hen… ziehier:
‘gerechten waarbij je het vlees apart legt en die ook zonder vlees te pruimen zijn’

  • Chili sin carne (carne apart en nadien door te roeren door de vleeseters).
  • Tortillawraps met vulling naar keuze.
  • Rijst met een chilisausje (of saus naar keuze), paprika, broccoli, wortelen (en kalkoen).
  • pastasalade met pesto en… vul aan. Vlees kan perfect apart gehouden worden.
  • Frittata. Dat is zo’n dikke omelet vol groenten. De vleeseters bakken gewoon een stukje vlees om er apart bij te eten. Zoals je aardappeltjes en vlees apart klaarmaakt.

Omdat we met een groepje op weekend gaan, zijn deze ook nog eens perfect te maken voor grotere groepen. Win-win, me dunkt.
En er zijn er waarschijnlijk nog tientallen meer. Maar dit waren mijn suggesties geheel gekozen naar mijn eigenste persoonlijke culinaire smaak.

2 Responses to “World Vegetarian Day”


  1. 1 misssexandthecity oktober 1, 2013 om 7:11 pm

    Hier was het gevulde paprika, met gehakt, ook gekocht omdat ik niet wist dat het vegie dag was,…..maar ook ik zal geen vegetariër worden,…..maar af en toe vind ik het wel kunnen,.

  2. 2 Sanne oktober 3, 2013 om 1:32 pm


    1 dag per week = een wereld van verschil
    (Reclame mogen we toch maken he 🙂 En ’t is echt een fijn filmpje.)


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


