Breien. Part II

Ik ging dus breien. Na afloop van de eerste bijeenkomst kunnen we concluderen dat ik geen natuurtalent ben. Sterker nog: we moeten eerlijk zijn, ik was de slechtste van de groep.

Het plan was om hier al een mooie foto te tonen van mijn gebreid stukje wol, dat nadien een mooie sjaal zou worden. Het probleem is: er is geen gebreid stukje wol. Ja, zo hard suck ik.

In de les zelf ben ik zo’n 4 à 5 keer opnieuw moeten beginnen omdat ik steken had laten vallen, lussen had bijgemaakt – zonder te weten hoe ik dat gedaan heb,… noem maar op. Ondertussen hadden de ervaren rotten waarschijnlijk al zo’n medelijden met mij dat ze snel een paar rijen voor mij breidden, waarna ik moest verder doen… Heb ik natuurlijk weer verkl**t. Hupla, weer herbeginnen.

Als bij wonder lukte het tegen een uur of half negen wel iets of wat. De les duurde tot negen uur, maar we zijn tot bijna half tien blijven zitten. Ik had dus toch een stukje van een 4-tal cm.

Alleen was ik niet helemaal tevreden over de kwaliteit. De ene steek zat al wat losser dan de andere en het zag er gewoon niet… egaal uit. Thuisgekomen liet ik mijn stukje met voorzichtige fierheid aan Bram zien. Die meteen zei dat hij echt trots zal zijn als ik een hele sjaal brei. Egaal of niet.

Met moed in de priemen, zette ik mij in de zetel en begon verder te breien. Haja, het was toch voetbal op tv.
De eerste rij die ik deed was een ramp. Eerlijk, zonder overdrijven. Een ramp.

Ik vond er dus niets beter op dan mijn 4 cm terug van de priemen te halen en opnieuw te beginnen. Dit opnieuw een stuk of 7 keer. Het lukte mij niet (meer?). Aangezien ik al lichtelijk ambetant begon te worden heb ik de priemen heel hard in de bol wol geduwd en het geheel op tafel gesmeten.

Maar we geven niet op, hoor. Morgen probeer ik nog eens. Traag en zorgzaam.

Advertenties

6 Responses to “Breien. Part II”

  1. 1 Lorre oktober 3, 2013 om 7:34 am

    Ach, het is normaal af en toe een steek te laten vallen.

    get it :p ?

  2. 3 Valérie oktober 3, 2013 om 8:14 am

    haken jong, haken. Ik ben ook al 100 keer aan een sjaal breien begonnen en nooit verder geraakt dan een kwartje ervan. Ben nu begonnen met haken en da’s een pak makkelijker en ge kunt daar ook toffe dingen mee maken. Heb nu al een half dekentje voor tze bebeh.

  3. 4 Evita oktober 3, 2013 om 8:37 am

    Interessant… als het breien echt niet lukt, is er dus nog een optie 😉

  4. 5 misssexandthecity oktober 3, 2013 om 9:34 am

    Hihihihihihi, vandaar dat ik heel deze hype voorlopig aan mij voorbij laat gaan,……;-), maar het gaat lukken, ik voel het 😉

  5. 6 Thomas Pannenkoek oktober 3, 2013 om 5:19 pm

    Nu ik dit gelezen heb, zal ik er niet zelf aan beginnen 🙂 !

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan

%d bloggers liken dit: