Korstjes-addict

Vroeger, toen mijn broer en ik klein waren, bleven wij voor en na school bij ons moe en onze va. Ook op woensdagnamiddag. En als het vakantie was.
Wij gingen dan mee naar de markt en boodschappen doen in den Unic. En naar de bakker.

Wanneer ons moe een brood ging kopen, kregen wij altijd dat eerste sneetje van het brood. Dat korstje.

Als ik nu – zoveel jaren later – een brood koop, betrap ik mezelf erop dat ik nog steeds dat eerste korstje opeet… Meestal nog alvorens ik de winkel uit ben.

Dat eerste korstje is geweldig. Van een goed brood, tenminste. Want draai het of keer het hoe je wilt: tussen het korstje van een lang grof en het korstje van een rond grof zit een immens verschil. Wij nemen altijd een lang grof.

Tussen broden van verschillende bakkers zit ook een verschil. De korstjes van de broden die van onze eigen bakker kwamen waren bijlange niet zo goed als die van de bakker van ons moe en onze va.

Al kan dat wel perceptie zijn. Nu kopen wij ons brood meestal in de supermarkt. En draai het en keer het nog een keer hoe je wilt: het verschil met broden van de bakker, dat proef je. Al blijf ik de korstjes wel appreciëren. I’m a korstjes-addict.

Follow my blog with Bloglovin

7 Responses to “Korstjes-addict”


  1. 1 Lorre oktober 22, 2013 om 10:28 am

    Ongewilde heterocomment :”Ja, dat is te zien.”
    Lorrecomment: “Amai, korstjes. Mnyam.”

  2. 2 marie3000 oktober 22, 2013 om 10:58 am

    En van korstjes krijg je… 😉

  3. 4 brubeck oktober 22, 2013 om 11:23 am

    lekker om te soppen in soep of in een zachtgekookt eitje. Er wordt dan erom gevochten..

  4. 5 misssexandthecity oktober 22, 2013 om 11:43 am

    Dus ik moet korstjes leren eten,…….:-). Is een duidelijke opdracht :-),…..

  5. 6 Thomas Pannenkoek oktober 22, 2013 om 5:42 pm

    Toen ik als kind hielp aardappelen schillen, at ik er altijd een paar rauw op. Ook dit is ondertussen nog niet veranderd…

  6. 7 HansDeZwans oktober 23, 2013 om 6:26 am

    Van korstjes krijg je borstjes, dan wil ik wel eens zien hoe jij erbij loopt 🙂
    Zelf ben ik ook wel gek op korstjes, ook van kindsbeen af.


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


