Duur brood

Paniek ten huize De Pauw – Philips. Allez, kom… paniek is overdreven, maar het was niet om te lachen.
Dit weekend keek ik mijn rekeningen na via pc-banking en ik zag dat ik begin deze maand 157 euro betaald had in den Delhaize.

Op zich zou dat niet raar zijn ware het niet dat wij voor onze wekelijkse boodschappen in Carrefour gaan winkelen. Den Delhaize doet dienst als winkel-voor-als-we-nog-rap-iets-nodig-hebben. Lees: een brood, een bus ketchup, tampons,…
Ik heb nooit een kar nodig. 157 euro is dus wel belachelijk veel. Kon eigenlijk nooit.

My guess: ik heb daar iets van 1,57 euro gekocht, dat heeft niet willen scannen, ze hebben dat manueel ingedrukt en die komma is niet doorgekomen. Of ze hebben wel gescant, maar dat etiket stond superfout.

Probleem: ik had daar geen rekeningetje meer van. Ik wist ook begot niet meer wat ik exact gekocht had of wie er aan de kassa zat. Bewijzen: nul.

Conclusie: ik ben was een kieke dat voor ze de pincode in de bancontact tikt, niet eerst kijkt of het bedrag wel klopt.

Maar ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en toch eens gaan informeren of ze dat op de één of andere manier konden nakijken.

Een half uurtje later kreeg ik telefoon. Ze wisten exact wat ik gekocht had: brood en charcuterie. Maa-aar ik had ook 150 euro cash geld bij gevraagd.

*haahaaaa* en toen viel den Euro. Ik heb toen inderdaad 150 euro afgehaald. Oef!

Eind goed, al goed. Maar één ding is zeker: ik kijk vanaf nu twee keer na eer ik zomaar mijn pincode intik aan de kassa.

4 Responses to “Duur brood”


  1. 1 Lies oktober 30, 2013 om 4:43 pm

    Amai wel sjiek van Delhaize dat ze dat zo laten weten en al. Allez al lijkt ’t mij tegenwoordig niet zo moeilijk om die dingen bij te houden 🙂 maar goed dat ’t mysterie opgelost is!

  2. 2 Thomas Pannenkoek oktober 30, 2013 om 4:55 pm

    Inderdaad niet te geloven dat men dit nog kon traceren. Ik ben zo’n gestoorde die elke keer zijn kasticket naziet – op die manier heb ik toch al heel wat geld gerecupereerd !

  3. 4 brubeck oktober 30, 2013 om 8:54 pm

    Ik ben daar laks in, maar Liefste pluist elk ticket steeds uit. Het feit dat ze in de financiele sector werkt zal daar wel mee te maken hebben. Maar ik zou nochtans wel weten als ik 150 eur zou bijgevraagd hebben.. 🙂


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


