Genomineerd: Liebster Blog Award

Jeej, ik ben genomineerd door Carrie voor de Liebster Blog Award.
Zo’n nominaties, dat gebeurt niet vaak bij mij. Dus een speech heb ik niet klaar, sorry.

Wel een paar antwoorden. Want aan zo’n Liebster Blog Award hangt ook een opdracht:

  • ik moet 11 feiten over mezelf geven,
  • 11 vragen beantwoorden die Carrie me stelde,
  • zelf 11 bloggers nomineren (met 200 volgers of minder, maar ik nomineer lekker gewoon wie het verdient) en op de hoogte brengen.
  • en deze bloggers zelf 11 vragen stellen.

11 feiten

  1. Ik eet geen vis. Niets dat uit de zee/rivieren/water komt. Omdat ik het niet lust en omdat het stinkt. En omdat ik dat al zolang in mijn hoofd heb zitten, dat ik het ondertussen écht niet meer krijg binnen geslikt.
  2. Ik heb groene ogen. Dat zou eerder zeldzaam zijn… wereldwijd gezien, maar zeker in België. Didn’t know that. Lees er alles over.
  3. Ik droom ervan om ooit in Toscane, Italië te wonen. Of er op z’n minst een buitenverblijfje te hebben.
  4. Ik vind “Wat als?” echt niet grappig . Het lijkt alsof ik de enige ben.
  5. Mijn zelfgebreide sjaal-to-be is nog steeds maar een 40 cm lang.
  6. Ik was ooit eens zo zat en moest zo dringend plassen dat ik op een openbare dixi-wc (eikes) snel mijn broek heb afgetrokken, ben gaan zitten en alles heb laten lopen… alleen was het deksel van de pot nog naar beneden. Het was gelukkig een redelijk propere dixi-wc (niet zoals op een festival).
  7. Mijn eerste buis ooit was voor Godsdienst.
  8. Ik was verslaafd aan Coca Cola en ik heb schrik om er terug voor te vallen. Wel overgeschakeld op Coca Cola Zero, maar mijn één-blikje-per-dag-policy begint te vervagen.
  9. Ik ben ervan overtuigd dat Bram en ik een match made in heaven zijn.
  10. Ik heb gespiekt bij de taaltest van De Standaard. Google is my friend 😀
  11. Francisca en Albert zijn mijn tussennamen.

11 vragen van Carrie

  1. Wat vind je jouw beste eigenschap als persoon?
    Ik ben makkelijk in de omgang denk ik. Het omgekeerde van tegendraads, zeg maar. Ik kan makkelijk water bij mijn wijn doen. Of was het wijn bij mijn water? 😉 Ik kan wel moeilijk tegen kritiek.
  2. Wat vind je het mooiste lichaamsdeel aan jezelf?
    Ik ben vrij onzeker over mijn lichaam en uitstraling.
    Maar op zich moet ik niet lang nadenken over deze vraag: mijn ogen. Dat is ook het lichaamsdeel waar ik het meest complimenten over krijg.
  3. Wat zou je graag aan jezelf veranderen?
    Uiterlijk: mijn gewicht 😀 Sowieso. Maar ik vind dat ik dat ergens zelf in de hand heb. Wat ik heel graag zou willen veranderen zijn mijn tanden. Vooral de bovenste rij. Ik heb spleetjes tussen mijn tanden. Bovendien heb ik kleine tandjes en zie je – naar mijn goesting – iets te veel tandvlees als ik lach. Ik heb nooit blokjes of een beugel gehad omdat het niet écht nodig was en ik het niet wilde. Ik had al een bril. Als puber een bril én blokjes hebben is geen geschenk.
    Innerlijk: minder afstandelijk zijn. Ik trek nogal snel een muur op als ik mij gekwetst of onzeker voel.
  4. Wat zou je graag aan de wereld veranderen?
    Goh, ik kan hier niks anders op antwoorden dan het cliché: minder onrecht. Dat omvat veel, he. Is de bedoeling.
  5. Wat lijkt jou een droomjob?
    Een B&B in een Zuiders land. Eentje dat zo goed draait dat ik personeel in dienst kan nemen zodat ik zelf ook een beetje kan genieten.
    Of een goed schrijfster. Van bestsellers die dan verfilmd worden.
  6. Hoe belangrijk is je uiterlijk voor je?
    Toch wel belangrijk. Vooral omdat het me onzeker maakt. Dit heeft zowel met mijn lichaam als met mijn verschijning te maken. Als ik voel dat ik een truitje aan heb dat eigenlijk niet zo goed zit, dan houd ik me heel hard op de achtergrond.
  7. Wat is jouw favoriete feestdag en waarom?
    Kerstmis! Ik hou van de gezelligheid ervan. De kerstversiering, het samen eten en babbelen, de pakjes… en het uitkijken naar Nieuwjaar. Nog meer feest!
  8. Wat wil je in dit leven nog graag leren?
    Eigenlijk zou ik graag haar leren kappen. En als ik dat kan, zou ik het graag ook op mezelf leren toepassen. Maar da’s moeilijk zeker?
    Ik denk dat dat superhandig is als je dat kan. Zelf kleren in elkaar naaien/stikken is nog zoiets.
  9. Wat is het geheim/betekenis achter je blognaam?
    In de url staat “boomblauwoogje”: dat is afkomstig van een schoolopdracht. En meteen ook de reden waarom dit blog bestaat. We moesten het woord “boomblauwoogje” zo hoog mogelijk in Google zien te krijgen. Deze blog was oorspronkelijk een hulpmiddel daarvoor.
    Evita is een soort bijnaam die ik mezelf heb gegeven. Ik vond dat Italiaanser klinken dan Evy. Mijn recentste reis naar La Bella Italia heeft mij echter geleerd dat Elvira de Italiaanse naam is voor Evy.
  10. Wat vind je het leukst aan bloggen?
    Alles. Het ventileren, de reacties, het ontdekken van nieuwe blog en het volgen van de vertrouwde. Het volgen van de statistieken. Wat ik niet leuk vind is dat wanneer ik wil linken naar iets, ik eerst die url moet gaan zoeken en kopieëren 😉
  11. Welke geur doet jou denken aan je jeugd?
    De moeilijkste vraag bewaren voor het einde. Goed zo, Carrie 😉 Eens denken…
    Ik had als kind altijd parfum van Oilily. Enkel te gebruiken voor speciale gelegenheden uiteraard.
    Ik kan verder echt op niets opkomen. Ik associeer de geur van net gebakken pannenkoeken niet met mijn overgrootmoeder of een bepaalde wasverzachter met ons moe… ik denk dat ik dat eerder met beelden en herinneringen heb dan met geuren.

Mijn vragen aan jullie

  1. Wie gaf je jouw eerste kus? Kader het moment.
  2. Waarop ben je het meest fier?
  3. Als je deze week een extra dag kreeg, een achtste dag… wat zou je dan doen?
  4. Wat is jouw droomvakantiebestemming?
  5. Deel één van je keukengeheimpjes.
  6. Met wie zou je willen overleven op een onbewoond eiland? En waarom?
  7. Waarvan heb je spijt?
  8. Welke sport beoefen je/ heb je beoefend/ zou je graag beoefenen?
  9. Waarmee kunnen we je verrassen?
  10. Wat doe je net voor je gaat slapen?
  11. Welk liedje maakt je goed gezind?

De genomineerden

9 Responses to “Genomineerd: Liebster Blog Award”


  1. 1 misssexandthecity november 6, 2013 om 11:34 am

    Super!!! En ik weet zeker dat jouw onzekerheden nergens voor nodig zijn, maar ook gaan verdwijnen,…..wedden,……;-)en ik ben blij dat jij ook mensen hebt genomineerd die ik wilde nomineren, maar had TEVEEL keuze,…

  2. 2 bentenge november 6, 2013 om 2:48 pm

    Maak dat mee. Ik was hier nog nooit komen lezen. Al goed dat ik het nu eens deed.

  3. 4 Thomas Pannenkoek november 6, 2013 om 3:49 pm

    Jesus Christ 🙂 ! Twee keer genomineerd op een dag, kom dat tegen…
    Dank voor de appreciatie, ik zal mijn best doen om er ook iets van te maken… (hoewel: mensen nomineren vind ik nogal moeilijk – zal iedereen dit kunnen appreciëren ?)

    • 5 Evita november 6, 2013 om 3:52 pm

      Proficiat. Je kan altijd meedoen zonder iemand te nomineren. Ik ben van het principe: met zo’n nominatie kunnen andere mensen je blog leren kennen. Als je zelf niet zo’n lijstjes-persoon bent, negeer je het gewoon.
      Blogland is een vrij land 😉

  4. 6 En wat eten we morgen? november 7, 2013 om 9:47 am

    Dikkkkkkkkkkkkkkkkkke proficiat, and guess what?! Ook ik heb je genomineerd, dus ik hoop dat je ook mijn vraagjes beantwoord. Zie mijn blog

  5. 7 En wat eten we morgen? november 7, 2013 om 9:54 am

    En ook bij mij ben je genomineerd! Dus invullen maar die vraagjes!


  1. 1 Ach, toetsjes, telkens weer een feest. | bentenge Trackback op november 7, 2013 om 6:18 pm
  2. 2 Liebster Award | Verbeelding Trackback op november 20, 2013 om 9:00 am

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


