De Filip(p)ijnen: uw geld voor hun leven

Toen ik gisteren een bericht op Facebook deelde, heb ik mezelf verbeterd in de comments. Mijn oorspronkelijke bericht ging over een inzamelactie ten voordele van de door de tyfoon getroffen Filipijnen.

Voor de duidelijkheid hashtagde ik, na mijn overtuigende boodschap “#Filipijnen”. Seconden nadien zag ik in het bericht dat Filipijnen met twee p’s geschreven werd. Ik verbeterde mezelf in de comments met een duidelijke “oh kak… #Filippijnen dus”.

Vandaag schuim ik een de online kranten af en zie ik dat ze Filipijnen toch met één p schrijven.
Na een klein researchje weet ik nu dat beide schrijfwijzen correct zijn. VRT Taalnet bevestigt.

Anyway,… gewoon even om te zeggen dat ik nog nooit enige vorm van geld gestort heb voor een natuurramp. Maar dat nu wel ga doen.

En wel via dit project, dat de centjes aan het Rode Kruis bezorgt.

Filippijnen

Een prachtig initiatief van het -van-origine-Filippijnse- vriendje van een ex-collega van me. Hij, en zijn broer en zussen, gaan uit van het principe ‘geef de mensen iets in ruil voor hun steun’. Het werkt. Bij mij alvast toch.

Per schijf van 5 euro die je stort, krijg je een tombola-lootje waarmee je ‘iets’ kan winnen. Ik denk aan een voetbalshirt van Club Brugge, een fles gebottelde cocktail, een monoloog bij je thuis door Gilda De Bal, gesigneerd kookboek van Nathalie Meskens,… en veel meer.

Doen!

5 Responses to “De Filip(p)ijnen: uw geld voor hun leven”


  1. 1 mrbrownfrombelgium november 14, 2013 om 12:49 pm

    Wel nog een origineel initiatief eigenlijk.

  2. 3 chrissebie november 14, 2013 om 6:13 pm

    Ik stort zeker ook iets. Dit jaar geen luxe-artikelen op kerst en nieuwjaar, maar gewoon lekkere dingen. Daar ga ik al een mooie cent mee sparen!

  3. 4 misssexandthecity november 14, 2013 om 8:30 pm

    Mijn bijdrage is geleverd samen met Chattheo zijn zakgeld, dat hij vrijwillig afstaat,…..

  4. 5 anothertool november 19, 2013 om 9:16 pm

    Wij hebben gisteren een beetje gesteund door via de tvtheek van telenet een filmpje te huren. Blijkbaar gaat een deel van dat geld ook naar de Filipijnen 🙂
    Voor de rest best ik een van die mensen die eigenlijk nooit geld geeft… Ik ben ook nog maar 23, misschien doe ik het ooit wel. Maar nu heb ik zelf genoeg dingen waar al mijn centjes aan op gaan!
    En nu plots besef ik dat ik naar een benefiet ga dit weekend… Ik doe het dus wel, ik heb het gewoon niet door…


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


