Paris? Oui, mon amour.

Toen ik 15-16 jaar was, ben ik op schoolreis geweest naar Parijs. Om eerlijk te zijn kan ik me er niet heel veel van herinneren. Niet dat ik toen constant dronken was. Ik had in die tijd nog geen druppel alcohol aangeraakt. Gewoon… ik vergeet vlug dingen.

Ik zou er nog eens graag terug naar toe gaan. Liefst in de zomer. Lange dagen. Picknicken op het groene gras aan de Eiffeltoren tot de avond valt. Met wijn en stokbrood. Ik heb een heel romantisch beeld van Parijs. Dat gaat pikken als de realiteit anders blijkt te zijn.

Soms heb ik goesting om gewoon in de auto te stappen en naar Parijs te rijden. Mij daar te parkeren, mijn stokbrood en wijntje te verorberen terwijl ik naar de Eiffeltoren staar. En dan gewoon weer terug naar huis te rijden. Hoe lang rijden is dat? 4 uur? Te doen, nee?

Vorige week las ik van chef Kris dat hij nog een bon voor een weekendje Parijs had liggen. Vandaag las ik op de blog van Brubeck hoe hij soms gewoon de snelweg wil blijven volgen, in de niet-naar-huis-richting… naar Frankrijk bijvoorbeeld. Ja, dan denk ik meteen aan mijn Parijs-plan.

Ik heb voor de gemakkelijkheid nog eens de tarieven van de Thalys opgezocht. Ik zie mezelf eigenlijk niet met de auto rijden in Parijs. Alhoewel ik al eerder de Parijse ring getrotseerd heb. Maar waar parkeer je je in zo’n wereldstad? En hoeveel zou dat wel niet kosten?

De tarieven die ik vond waren euhm… niet bepaald goedkoop. Koude douche! Gelukkig werkt Bram – oftewel mijn wettelijke liefdespartner, ha! – bij NMBS, waardoor die tarieven al wat gunstiger worden. Wat ge krijg, moet ge aanpakken, zeggen ze.

Dat Brussel-Parijs-tripje zal er dus ooit nog wel eens van komen… en ondertussen droom ik rustig verder over hoe ik Moulin Rouge-gewijs Bram binnendraai op ons hotelbalkon met op de achtergrond en mooi verlichte Eiffeltoren.

11 Responses to “Paris? Oui, mon amour.”


  1. 1 brubeck december 4, 2013 om 12:15 pm

    Niet twijfelen, niet treuzelen… Gaan !!!

  2. 2 mrbrownfrombelgium december 4, 2013 om 1:23 pm

    Mmmm. Parijs. Ik zou wel een beetje sparen. Parijs staat er niet bepaald bekend voor om spotgoedkoop te zijn. 😉

    • 3 Evita13 december 4, 2013 om 1:26 pm

      True, maar ik ben van het principe: “het is zo duur dan dat je het zelf maakt”. Broodjes en wat beleg kopen is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan in een restaurant gaan dineren. Al kan sparen nooit kwaad 😉

  3. 4 Thomas Pannenkoek december 4, 2013 om 5:04 pm

    Na een paar lijntjes moest ik aan de bijdrage van Brubeck denken.
    Doèn, vooral doen ! Weet op voorhand te zeggen wanneer we een camera moeten richten op dit balkonnetje 🙂 !

  4. 5 bentenge december 4, 2013 om 6:03 pm

    Snel snel snel… naar Parijs tussen 6 januari en 28 februari ! Reserveren voor 6 december en je krijgt een enkel ticket voor 25€. Benzine tot aan Parijs kost wezenlijk veel meer.
    https://www.thalys.com/be/nl/

  5. 7 HansDeZwans december 5, 2013 om 8:11 am

    Dit staat ook nog op mijn ckecklist, ik ga dat eens even bekijken. Ik kom trouwens op 70 euro uit heen en terug, ook als je voor 6 dec. boekt.

  6. 8 misssexandthecity december 5, 2013 om 8:35 pm

    Staat ook nog op mijn lijst, ik wil over de Seine met Big varen,….in mijn hoofd is het ook altijd superromantisch in Parijs,..

  7. 9 "En wat eten we morgen?" december 6, 2013 om 10:15 am

    Ik ga, ik heb geboekt, buiten Parijs, namelijk in Versailles. Dat maakt dat ik dan toch met de auto naar daar kan, en in Versailles nemen we dan wel de metro tot in Parijs! :o)

  8. 10 Alice december 9, 2013 om 8:17 am

    Ik blijf het zeggen. Met de auto naar parijs stelt echt niks voor. Wij selecteren op booking altijd een hotel in het centrum met ondergrondse parking. Makkelijk en echt niet veel duurder.
    Parijs is trouwens niet zo een heel dure stad. Vergeleken met Londen noem ik ze zelf aan de goedkope kant. 🙂

  9. 11 De Fruitberg december 16, 2013 om 8:00 pm

    Parijs is best doenbaar met de wagen, maar ik gebruik steevast de Thalys. Ik zie al dat romantische niet in Parijs, voor mij is dat gewoon te lang mijn werk geweest (en nog altijd een beetje). Maar ’t is wel een erg mooie stad. Dus zeker doen (en uitkijken als je in de kerstvakantie gaat (zeker als je musea wilt bezoeken: die zijn dan gratis met ellenlange aanschuifrijen tot gevolg)


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


