Kerstboompjes, begot!

Het breien is (even) achter de rug in mijn woensdags hobbyclubje. Deze keer mochten we kerststukjes maken.

Ik hou wel van kerststukjes. Vooral de traditionele met veel groen, dennenappels en een kaarsje. Maar dit was een kans om ook de creativiteit van ons Evy nog eens aan te spreken.

Na wat tijd te hebben doorgebracht op Pinterest, besliste ik om 3 totaal verschillende kerstboompjes te maken. Eentje voor bij ons thuis, eentje voor bij mijn schoonouders en nog eentje voor op het werk.

Na gisteren blijkt dat kerststukjes maken, me beter afgaat dan breien. Ik maakte de drie boompjes met gemak af op de 2 uur tijd die we hadden.
Al moet ik er eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik dinsdagavond al wat voorbereidend werk had gedaan. Lees: stukjes inpakpapier knippen en daarna aan elkaar nieten. Meer dan 200 stuks!

En ook: ik heb 2 vingers verbrand aan het lijmpistool. Redelijk goed verbrand. Met blaaskes en al. ’t Valt nog wel mee

Voila, le résultat:

kerstboom1

Traditionele kerstboom op een kurken onderlegger. Roosjes werden in kaarsvet gedompeld zodat ze lang mooi blijven (dat had mijn schoonmama ook op voorhand gefixt).

 

kerstboom2

Ik had hiervoor iets te weinig groene slinger om het echt de doen slagen. Maar origineel is het wel, nee?

 

kerstboom3

De uiteindes van reepjes inpakpapier (1,5 cm x 6 cm) aan elkaar nieten Daarna met het lijmpistool op het boompje lijmen.

 

 

4 Responses to “Kerstboompjes, begot!”


  1. 1 mrbrownfrombelgium december 5, 2013 om 8:30 am

    Mooi! Je hebt blijkbaar echt “hobby-vingers” 😉

  2. 2 Thomas Pannenkoek december 5, 2013 om 6:20 pm

    Amai, zeer mooi en veel leuker dan de toestanden die je kant en klaar kunt kopen in de supermarkt…

  3. 3 misssexandthecity december 5, 2013 om 8:00 pm

    De laatste is mijn favoriet, ga dit weekend ook nog wat knutselen om nog meer sfeer te brengen thuis,…pinterest het is toch een uitvinding hé

  4. 4 chrissebie december 11, 2013 om 3:23 pm

    Ik vind de laatste ook de mooiste! Goed gedaan!


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


