New Year/York

Aaaah, misleidende titel… hoe durf ik?

Nee, ik ga nieuwjaar niet in New York vieren.  Of toch een beetje?
Wij zetten 2014 in bij vrienden thuis… in New York-styl.

Glitter & Glamour is het thema. Ik zie ons als staan in galakleedjes en tuxedo’s. De realiteit zal iets minder chique zijn, maar we gaan toch voor een iets luxueuzere sfeer. Inderdaad: sfeer… want voor de rest letten we op ons budget.

Aangezien ik – en ik niet alleen – vakantie heb tijdens de feestperiode staan er veel boodschappen voor nieuwjaar op het programma. Er komen zo’n 15 gasten, dus de winkelkar zal aardig vol zitten.

Het plan is de avond te starten met wat borrelhapjes en een cosmopolitan. Haja, New York. Voor de niet-fans zullen er ook andere cocktails, wijn en bier zijn… oh ja, en frisdrank. Daarna genieten we van vleesjes en groentjes op de steengrill, geserveerd met pasta en brood – en veel ketchup. Amerika, niet waar? Het dessert is een verrassing, dus kan ik hier niet uit de doeken doen… maar it will shout ‘New York’ (niet letterlijk 😮).

Dat allemaal op de tonen van Fank Sinatra natuurlijk. Start spreading the news! Of Let it snow? Wie weet.
Hoe we de skyline van NY tot in de huiskamer brengen, zien we nog wel.

Eén ding is zeker: om 12 uur zal er een Time-bal naar beneden dalen! En wie is er in charge voor dat deel van de avond? Moi, jawel.

Ik heb vandaag mijn online bestelling gedaan voor de versiering van de bal. In mijn hoofd zit het er geweldig geslaagd uit… nu in real live nog. Al heb ik nog wel een minderwaardig back-up plan.
De bal verzorg ik dus.Voor het dropdown-systeem doe ik beroep op mijn 16-jarig neefje. Hij studeert… euhm… iets technisch. Ik weet niet meer wat precies, maar hij zou zoiets net hebben geleerd. Perfecte oefening dus, non?

Ik heb er al zin in!
Wat zijn jullie plannen op oudjaar? 

13 Responses to “New Year/York”


  1. 1 mrbrownfrombelgium december 12, 2013 om 4:14 pm

    Niet om te zeveren, maar brood vind je dus niet in new york. Ik ben daar in februari geweest voor 7 dagen, en ik heb iedere dag gezocht achter brood maar niet gevonden. Dat was het eerste dat ik gegeten heb na 7 dagen fastfood als ik terug thuis was.

    • 2 Evita december 12, 2013 om 4:17 pm

      Ik denk dat het toch brood zal worden. Steengrill met donuts spreekt me niet zo aan 😉 (De twee keer dat wij in NY waren, kregen we wel toastbrood bij het ontbijt… maar voor de rest heb ik het daar ook niet gezien, nu je het zegt)

  2. 4 bentenge december 12, 2013 om 4:43 pm

    Plannen, even denken, en nog even denken… euh 🙂 Is dat niet nog ver weg (in de tijd)

  3. 5 cowen december 12, 2013 om 5:59 pm

    Ik ben één van de 15. Voor mijn plannen: zie hierboven 🙂

  4. 6 Thomas Pannenkoek december 12, 2013 om 6:26 pm

    Ik zie het helemaal zitten 🙂 !

  5. 7 Alice december 13, 2013 om 7:31 am

    New York zelf nog niet geweest, maar al vier keer in de states en toch altijd brood gevonden in Wall Markt en Trader Joes. 🙂 Dus doe maar brood!

    Hier zal ik al blij zijn als ik tien uur wakker haal. En toasten met alcohol vrije bubbels in onze trainings op de laatste oudejaar dat we geen mama en papa zijn.

  6. 8 LJ december 13, 2013 om 6:56 pm

    Amsterdam, veel te duur gaan eten en uitgaan in een salsaclub. (Dat salsa daar ben ik pas gisteren achter gekomen.) Geef mij maar mijn sofa en op tijd bedje in, anders, maar blijkbaar is dat sociaal niet aanvaard.

  7. 9 misssexandthecity december 15, 2013 om 6:18 pm

    Eerst en vooral heel leuk thema, wij gaan gewoon feesten in een parenclub in lingerie 🙂 🙂

  8. 10 madrina december 26, 2013 om 8:05 pm

    Wat een leuk idee! Wij gaan oudjaar vieren volgens het concept “de hapjes en de desserten zijn het lekkerst”. Geen hoofdgerechten dus.


  1. 1 Eindejaarszenuwen | Evita blogt... Trackback op december 20, 2013 om 9:43 am
  2. 2 Dingen voor in de kerstvakantie | Evita blogt... Trackback op december 28, 2013 om 10:11 pm

Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


