Overgrootmoeders tip

Beetje last van een valling? Of gewoon van de winterblues? Vitaminen C helpen.

Gisteren gaf de mama van Bram een gouden tip voor een vitamine C-bom. Ze had dat nog van haar oma geleerd.
Ook handig voor als je met een lelijk hoestje zit tijdens het weekend, geen hoestsiroop (wij noemen dat trouwens ‘vallingfles’) in huis hebt en de apotheek van wacht een brug te ver vindt voor een hoestje.

Men perse 2 sinaasappels en 1 halve citroen, mengen met een beetje suiker (voor de zure smaak te camoufleren) en daarna heet water bij gieten.

Schol!

Ken jij nog andere huis-, tuin- en keukenhulpjes?

4 Responses to “Overgrootmoeders tip”


  1. 1 anothertool december 20, 2013 om 10:36 am

    Misschien moet ik dat eens proberen aangezien ik al van begin november met een serieuze valling zit die maximum 2 á 3 dagen betert om dan weer in alle hevigheid terug te komen!!

  2. 2 de Fruitberg december 20, 2013 om 1:15 pm

    Hier gebruiken we ongeveer ’t zelfde (maar dan wel alleen citroen)

  3. 3 liese december 22, 2013 om 6:27 am

    Als het echt te extreem wordt dan doet mijn lief zo’n vicks-dampbad zoals je ziet in de filmpjes met zo’n handdoek over zijn hoofd. Het werkt wel en je vel voelt er helemaal eigenaardig van aan…

  4. 4 LJ december 23, 2013 om 2:01 pm

    Ugh, ik heb het zo niet voor citroen/sinaasappelwaters. Heb zo eens citroenthee gedronken toen ik (bleek achteraf) met een keelontsteking zat, het verzachtte de pijn wel maar was gewoon niet te drinken. Sindsdien heb ik daar nogal een degout van.


Geef een reactie

Wie ben ik?

The name:
Evy Philips

The age:
27 jaar

The passion:
Bram
Italië
AC Milan


