Coca Cola… I’ll miss you!

De allereerste blog die ik ooit schreef was voor een schoolopdracht. Diegene die mij kennen moeten waarschijnlijk maar één keer raden wat het onderwerp was. De rest mag blij zijn dat mijn externe harde schijf het nog niet begeven heeft  😉  Aanschouw:

Always Coca Cola

Ik heb nog nooit in mijn leven een sigaret gerookt. En dat wil ik ook zo houden. Maar er is iets anders. Er is iets anders waar mijn lichaam van tijd tot tijd naar snakt: een heerlijke Coca Cola. En pas op! Het moet Coca Cola zijn. Pepsi, River, Cola light, de nieuwe Cola Zero,… niets smaakt zoals de echte Coca Cola. Het zwarte goud heeft mij al talloze keren geholpen door de nacht te komen. Zowel bij nachtelijke studiesessies als bij avondjes uit. Ik rij vaak met de auto naar een fuif. Geen alcohol voor mij dus. Maar wie heeft er nu alcohol nodig als er Coca Cola beschikbaar is? Ik ken alvast één bekende Vlaming die mijn mening deelt: De Slimste Mens Ter wereld-presentator, Erik Van Looy. Het is haast niet te geloven dat dit goedje ooit als medicatie werd gebruikt. Alhoewel ik mij bij het schrijven van voorgaande zin bedenk dat ik vaak Coca Cola drinkt als ik keelpijn heb. Geweldig hoe de bubbeltjes dan prikkelen in mijn keel. Verder heeft Coca Cola ook een zekere uitstraling. Iedereen, van Zanzibar tot Laos, kent het logo van Coca Cola! Om nog maar te zwijgen over de geweldige reclames die momenteel over het scherm rollen. Eén woord heb ik ervoor: magisch. Vrachtwagens vol lichtjes rijden door een besneeuwd dorpje, de kerstman die knipoogt, een opa en een kindje kijken met grote ogen en open mond gevallen mond toe. Het geeft een warme sfeer weer. Zulke reclames mogen gerust drie keer mijn film onderbreken. Spijtig dat ze enkel in de kerstperiode op tv komen. De kerstman zou overigens uitgevonden zijn door Coca Cola. Ik moet er wel bij vermelden dat het Duitsers en Nederlanders zijn die met deze uitspraak naar buiten zijn gekomen.  De kerstman zou al bestaan hebben voor Coca Cola, maar Coca Cola maakte 75 jaar geleden wel een gezicht voor de kerstman. Vandaar dat rode pak waarschijnlijk.  Commercieel of niet, ik lig niet wakker van zulk droomproduct.

Waarom deel ik dit nu met jullie mee? Mijn Coca-cola verslaving is er in de loop der jaren niet beter op geworden. Integendeel.
En dus heb ik besloten om de cola af te zweren! Nu weet ik uit ervaring dat wanneer ik geen cola binnenkrijg ik verschrikkelijk slechtgezind word en mij irriteer in vanalles en nog wat. Daarom ga ik het nog niet helemaal afzweren. Vanaf morgen zal ik overleven op maximum één blikje cola per dag.

12 Reacties to “Coca Cola… I’ll miss you!”


  1. 1 Lies september 28, 2008 om 11:49 am

    Veel succes! Ik was 20 jaar lang (of ’t zal niet veel schelen) een cola-junkie… Maar omdat ik mijn suiker-inname onlangs wat wou verminderen, wou ik overstappen op een suikervrij drankje. Géén cola light, maar Sprite Zero. Geen suiker, wel lekker! En nu drink ik nog maar één glas Coca-Cola per week ofzo! Het is dus mogelijk 😉

  2. 2 Evita september 28, 2008 om 11:54 am

    Sprite Zero… hmm nog nooit gedronken, maar ik zal het is proberen 😀

  3. 3 Stijndc september 28, 2008 om 12:10 pm

    Er zijn blijkbaar heel wet cola-verslaafden. Ik steun u in de strijd tegen coca cola! Maar ik blijf wel lekker verderdrinken :p

  4. 4 Swift september 28, 2008 om 1:57 pm

    Ik snap het zo niet…kan gerust weken zonder cola. Maar van mijn koffie moet je afblijven! Hoewel ook dat sterk verminderd is…hmmm…ik vrees dat ik binnenkort zonder verslavings ga zijn…dat is niet te best, after all, we hebben allemaal een doel nodig he 😉

  5. 5 Unexpected september 28, 2008 om 2:27 pm

    Sprite Zero is lekker. De Zero lijn in het algemeen vind ik wel goed, met weinig verschil in smaak ten opzichte van de “echte” of de light (naar gelang het type drank).

    Succes!

  6. 6 Stijndc september 28, 2008 om 4:07 pm

    Heb wel ooit eens gehoord dat al die light en zero varianten nog ongezonder zouden zijn dan de gewone drankjes omdat ze de suikers dan vervangen door andere stoffen die blijkbaar nog slechter zijn. Hoe juist die informatie is weet ik wel niet. 🙂

  7. 7 Evita september 28, 2008 om 4:47 pm

    Jep, da heb ik ook gehoord, Stijn. Dat da kankerverwekkend zou zijn en dergelijke.
    Maar ik gok da ik de cola grotendeels gewoon ga vervangen door water 🙂

  8. 8 Linn september 28, 2008 om 7:27 pm

    Ik doe mee! Veel succes!

  9. 9 Marianne september 28, 2008 om 9:08 pm

    Niet dat ik u niet wil steunen, maar… : Good luck. You’ll need it. :p

  10. 10 Jan september 29, 2008 om 7:57 pm

    Is’t gelukt :-)?

    Ik dronk vroeger ook wel veel cola, ma echt veel, te veel.
    De volgende ‘verslaving’ werd lipton Ice Tea, maar nu ze op het werk andere automaten hebben gezet met alleen Nestea in (das echt ni te drinken!), drink toch meer cola. Maar nog lang ni zoveel als vroeger.

  11. 11 Evita september 29, 2008 om 9:57 pm

    Jep ^^ voorlopig wel… kheb deze dag overleefd op water en één blikje Fanta 🙂

  12. 12 unkn0wn september 7, 2009 om 7:11 am

    Stelletje pussies, Drink gewoon lekker 12 blikjes coca cola per dag!


Plaats een reactie